mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Vine Otiliaaaaa!!

Leave a comment

Ușor, ușor părinții se schimba… vad asta și din numărul de părinți, tot mai mare, ce participa la cursuri de parenting. Acum 3 ani, când am descoperit-o pe Otilia Mantelers, și prin intermediul ei, scrierile lui Larry Cohen, erau foarte putini parinti ce participau la cursuri care promovează o altfel de educație… dacă îmi amintesc bine, din Constanța eram vreo 10-15. Acum vin tot mai multi parinti, iar la ultimul curs de acest tip era sala plina… Sper ca sâmbătă, 11.06, la conferința despre cum sa creștem stima de sine a copiilor noștri sa vina și mai multi parinti… și mai multe cadre didactice… poate ușor, cu pași mici, sa dam tarii Oamenii de care are nevoie.

Ce am învățat pana acum de la Otilia? Oho… nu mi-ar ajunge o zi întreagă sa spun… însă de la ea am aflat ca educația se poate face și altfel, adică fără palme, fără pedepse și fără recompense… am aflat ca dacă ma joc cu copilul meu suficient și frumos, pot afla ce îl supăra și ce ii place, ma pot conecta frumos cu el și astfel ne putem înțelege, ii pot înțelege lacrimile și zambetele… îl pot ajuta sa treacă peste răutăți, îl pot ajuta sa își facă prieteni, sa învețe, sa se cunoască…  am învățat ca nu sunt perfecta și ca nu perfecțiunea ne face fericiți, dimpotrivă… am învățat ca am copii unici, frumoși și curioși… am învățat sa îmi placa tipatul copiilor și joaca lor frumoasa din parc, am învățat sa ignor răutățile din jur… unele încă le mai învăț, însă sunt pe calea cea buna…

Ce sper eu ca voi afla la aceasta conferință? Sper ca voi afla cum funcționează treaba asta cu stima de sine la copii, sper ca voi afla ce fac în rutina zilnica sa îmi ajut copilul sa aibă stima de sine și mai ales ce fac fără sa îmi dau seama și scad stima de sine a copilului meu. Sper sa aflu cum pot contracara efectul scolii/grădiniței asupra stimei de sine la copil și mai ales cum pot afla dacă am făcut bine… sfaturile Otiliei au fost de fiecare data ușor de urmat… lupta cu ideile invechite ale societății a fost mai grea… Asa ca ne vedem sambata la conferinta!

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

