mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Ce e stima de sine a copilului…

Leave a comment

Sambata dimineata m-am relaxat la intalnirea cu Otilia Mantelers unde ne-a vorbit, la fel de carismatic ca de fiecare data, despre stima de sine a copiilor nostri, despre cum ii iubim noi neconditionat si, mai ales, cum le aratam asta…

Ce am retinut?

Ca stima de sine este acea parte care ii spune copilului ca merita sa fie iubit si ca este valoros. Ne-a vorbit despre metafora oglinzilor, sau despre cum reusesc cei mici sa ne scoata la iveala cele mai adanci amintiri, cele mai mari frici ale noastre. Cum uneori, ca sa imi ajut copilul ar trebui sa imi rezolv problemele mele, inclusiv pe cele bine ascunse, din copilarie, ca apoi sa se rezolve problemele lui. Ca e bine sa imi accept copilul asa cum e el, chiar daca nu imi place ceva la el…. ca e timpul sa ne vindecam de perfectiune, nu?

E bine sa incepem sa ne ajutam copiii sa capete stima de sine, astfel vom avea copii, si mai tarziu adulti, mai fericiti si impliniti. E timpul sa renuntam la a ne face copiii sa se simta rusinati, e timpul sa nu le mai facem morala… ei stiu ca nu e ok sa faca acel lucru… e timpul sa le oferim copiilor nostri iubire neconditionata, sa le oferim atentie, conectare, ascultare…

Si toate acestea valorificate cu exemple din viata familiei ei… care, culmea, le regasim de multe ori in viata noastra…

Mi-a placut si de data asta la intalnirea cu Otilia si abia astept sa o revad si cu alte subiecte la fel de actuale.

Multumim Otilia!

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

