mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Despre intarcarea blanda

2 Comments

Alaptarea este foarte importanta in viata bebelusilor, a copiilor mici, insa si pentru mamici. Cand l-am nascut pe T stiam doar ca vreau sa il alaptez, nu stiam cat timp, nu voiam supliment sau ceiut etc. Asa ca m-am informat cat am putut eu de bine si iata-ma cu bebe in brate, pus la san in ora magica, bebe care nu voia sa suga. Adormea rapid, era prea mic si obosea repede, nu aveam sfarcul format, el avea si icter… a fost un cumul de lucruri care au impiedicat un start bun in alaptare si dupa 3 zile de incercari nereusite, cand puiul dadea deja semne de deshidratare severa, am acceptat laptele praf. Nu am reusit alaptarea exclusiva cu T oricat de mult m-am straduit mai apoi, insa am redus cat am putut cantitatea de lapte praf pe care o primea, iar la momentul diversificarii laptele praf a fost cel inlocuit de mancare, nu sanul… asa ca ajunsesem la 2 ani si T era tot alaptat. Nu imi propusesem auto-intarcarea, insa nici nu voiam sa il intarc brusc pentru ca aceste metode mi se pareau inumane. Asa ca dupa varsta de 2 ani am inceput sa ii spun puiului ca va veni o vreme cand va trebui sa renunte la san (”sisi”), ca sisi va fi tot acolo, insa el va putea bea lapte din frigider… Faceam asta aproape zilnic, cand imi aminteam… Apoi am decis sa inlocuim cele mai importante supturi ale lui… Suptul de la somnul de pranz a fost rapid inlocuit de mangaiat, tinut in brate si povesti la gradi. La inceput l-am lasat pana la somnul de pranz la gradi, pentru ca apoi, tot povestindu-i cum dorm copiii in gasca, si cum asculta ei povesti, a agreat sa adoarma la pranz la gradi… Mai greu la inceput, insa apoi din ce in ce mai bine…

A urmat somnul de seara (era cel mai important moment cu sisi). Pe la 2 ani si 3 luni l-a luat tati la o poveste si i-a citit pana a adormit… a facut acest lucru in fiecare seara, mergeau in dormitor, isi luau carti si citeau… Dupa ce s-a mai obisnuit cu programul (2-3 saptamani) am inceput sa ii citesc si eu… Primele dati mi-a cerut sisi, ma asocia cu providerul de lapte cald dinainte de culcare. Nu il refuzam, insa nici nu ii dadeam, incepeam repede o poveste sau ii aratam niste poze pe carti… apoi a uitat si ii puteam citi linistita fara ca el sa mai ceara san. Pe la 2 ani si 4 luni sugea dimineata, dupa-amiaza cand venea de la gradi si noaptea (se trezea de 3-4 ori noaptea sa suga).

Apoi, recunosc, am fost ajutata… am ramas insarcinata si T a fost primul care mi-a dat de veste ca e ceva serios… nu s-a mai trezit dintr-odata noaptea sa suga… Dormeam toti foarte bine, noaptea intreaga si nu stiam cum de sunt asa odihnita… Asa ca am facut testul care arata ca T va avea un surior sau o fratioara (cum spunea el). Asa ca au ramas doar supturile de peste zi care, pana am nascut, s-au rarit de la sine. Ajunsesem ca inainte de a naste sa suga o data la 2-3 zile (atunci cerea, eu nu il indemnam). După ce am rămas însărcinată nu am mai avut ca obiectiv intarcarea lui T. Speram sa renunțe singur la  san (știam ca în primele luni de sarcina se modifica laptele, și T mi-a dat de înțeles ca asa e întrucât nu mai cerea la fel de des), iar dacă nu renunță, ma pregăteam sa alăptez în tandem. Mi se părea prea mult pentru el sa facă fata și intarcarii și venirii pe lume a noului frățior. Plus ca nu mi-am propus niciodată o data pana la care sa alăptez. Știam ca voi alăpta minim 2 ani, fără maxim.

Am nascut, a acceptat usor ca bebe papa sisi ca sa creasca, insa a vrut si el… Din ce in ce mai des in prima luna de stat acasa… Cum ma vedea ca ii dau lui M, cerea si el. La inceput i-am dat cat a vrut, apoi, dupa primele 2 luni am inceput sa il refuz. Cu blandete ii spuneam ca e timpul ca el sa bea lapte din frigider, iar bebe va bea sisi, cum a baut si el cand era mic… Nu mai puteam sa ii tin pe amandoi, atunci cand sugea T crestea mult productia de lapte si aproape de fiecare data se infundau canale la sanul din care sugea… Plus ca isi schimbase si modul de a suge si ma durea destul de tare. Ii mai dadeam din cand in cand, cand il vedem cumva depasit de situatie si stiam ca sisi il ajuta. Apoi a inceput sa ceara iar mai rar. Cerea la 2-3 zile, apoi la saptamana, apoi chiar mai rar. Ultima data cand i-am dat san avea 3 ani si 4-5 luni. Deja cerea foarte rar, o data la 2-3 saptamani. Acum are 3 ani si 8 luni, si nu a mai cerut… Probabil ca ar mai suge daca i-as da, insa nu vreau sa deschid cutia Pandorei…

Asa a decurs intarcarea lui T. Fără a-l minți, fără a acoperi sânii, fără a pleca noaptea de acasă sau, mai rău, trimiterea copilului la bunici. As fi putut face toate astea însă nu mi s-a părut corect  fata de copil. Și eu una sunt împăcată cu modul în care se termina povestea noastră de alăptare. A mea și a lui T.  Vom scrie partea a doua mai tarziu, peste cel putin 1 an jumate.

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

2 thoughts on “Despre intarcarea blanda

  1. F frumos si emotionant… baietelul meu are 2 ani si o luna si inca este alaptat. Toata lumea ma sfatuieste sa-l intarc ptr ca este prea mult. El mititelul este f atasat de “titi” si chiar cere… si este f necajit daca il refuz. O sa incerc sa urmez exemplul dvs si sper sa se dezvete singur. Sincer, mi-e mila sa-l intarc fortat… sunt convinsa ca si mie imi va fi dor de acest capitol frumos din viata noastra… Alaptarea!

    Like

    • Alăptarea este despre mami și bebe/copil. Așadar doar cei doi pot lua decizia intarcarii. Nimeni altcineva. Lumea oricum vorbește, ca asa e obișnuită, așadar intarcarea rămâne tot problema celor doi, mama și bebe. Îți doresc succes în demersul tău, intarcare cat mai blândă și bebe cat mai înțelegător!

      Like

Leave a Reply

