mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

La gradinita, in Constanta (I)

2 Comments

Chiar daca a trecut perioada inscrierilor la gradinita, as vrea sa fac un mic ghid cu gradinitele particulare din Constanta pe care le-am vizitat de-a lungul timpului. Ma gandesc ca ar fi util parintilor care se vor sa isi dea copilul la gradinita din toamna si nu au gasit inca varianta optima pentru copilul lor. Deoarece am avut oarece probleme cu T si pentru ca si eu am cautat acea gradinita perfecta, am vizitat o multime de gradinite din Constanta (particulare) si voi aseza aici opiniile mele despre fiecare dintre ele. Mentionez ca este o opinie strict personala, izvorata din dorintele noastre (ale mele, ale lui T si ale sotului) pentru T si noi ne dorim lucruri putin diferite uneori. De exemplu, eu nu vreau neaparat ca T sa stie sa scrie si sa citeasca la final de gradi ci sa se joace cat mai mult, sa experimenteze si sa lege relatii. Am impartit gradinitele vizitate dupa relatia lor cu ARACIP, in gradinite care sunt acreditate sa functioneze, gradinite autorizate, insa neacreditate (acestea isi pot lua acreditarea dupa ce au functionat minim 3 ani, daca indeplinesc conditiile impuse de ARACIP) si alte gradinite, care nu se regasesc in lista celor acreditate si autorizate conform ARACIP. Lista e actualizata in iunie 2016 si am luat-o de aici si de aici.

Gradinite acreditate: Gradinita internationala Lumina (scoala Spectrum), Scoala Petre Ispirescu cu gradinita Casuta cu povesti, Gradinita Tom si Jerry, Gradinita La Nouvelle Generation, Gradinita Alba ca Zapada, Scoala Sfintii Martiri Brancoveni, Liceul teoretic Educational Center (Cambridge), Gradinita Colibri, Gradinita Comenius, Gradinita Gamex, Gradinita Piticot (Rainbow Kinder Campus), Gradinita Casuta din Padure, Gradinita Adia Kindergarden, Gradinita Mini London,

Gradinite autorizate: Gradinita Champions, Gradinita Tara Piticilor, Gradinita Happy Feet, Gradinita Wilhelm Moldovan, Gradinita Cuvantul fermecat, Scoala primara Champions for Life, Gradinita Hello Teddy, Gradinita Kitty Bity, Gradinita Little Kids, Gradinita GreenLand, Gradinita Santa Maria del Mar.

Alte gradinite: Gradinita Smiley, Centrul educational Victoria, Club Minnie si Mickey, Gradinita Stefania Baby Genius

Pentru ca sunt foarte multe, le voi publica in 3 parti. Sa le luam pe rand…

Gradinita Casuta cu povesti, apartinand de Scoala Petre Ispirescu se gaseste in campusul universitar, intr-o cladire spatioasa, are si o curte mare care chiar e folosita. Cand am fost noi, copiii ieseau la joaca si au spus ca ies de cate ori vremea permite. Pentru grupa mica au o educatoare si doua ingrijitoare, pentru celelalte grupe au o educatoare si o ingrijitoare. Salile erau mari, spatioase, jucariile erau multe. Au camere video interne (daca vrei sa urmaresti copilul stai in scoala si il vezi pe camere) si cantina proprie. Parintii nu au voie sa intre in clasa pentru o acomodare treptata a copilului si sunt cam 18 copii in grupa. Folosesc sistemul clasic de pedepse si recompense. Insa mai intai vorbesc cu copilul, ii spun ce a gresit si de ce, incearca sa remedieze problema si nu pedepsesc imediat. Copilul care nu doarme la pranz este nevoit sa stea linistit in clasa, alaturi de cei care dorm. Au optionale, cam ca la toate gradinitele, engleza, muzica si dans. Mi-a lasat o impresie generala buna, mi s-au parut foarte organizati si cu dragoste pentru copii.

Gradinita La Nouvelle Generation este situata pe langa Casa de Cultura, iar autorizatia este pentru sediul din IC Bratianu (asadar probabil nu mai e valida). Nu am o parere prea buna despre gradinita, probabil din cauza faptului ca am fost nevoita sa imi retrag copilul de la aceasta gradinita. Vizita la gradinita se desfasoara foarte fain, de fiecare data ti se spune exact ce vrei sa auzi. Nu exista pedepse sau recompense, nu au camere de luat vederi, nici interne, nici externe. Au bucatarie proprie, un meniu relativ bun facut de un nutritionist, care se repeta cam la 2 saptamani, atunci cand e respectat. Au 10-15 copii in grupa si parintii pot intra in clasa cu copiii in perioada de acomodare. Dedica mult timp jocului si copiii ies afara cand vremea permite. Locul de joaca de afara nu este foarte bine dotat, insa copiii isi vor gasi ceva de facut in permanenta. Au multe optionale, printre care muzica, engleza, dans, karate si o colaborare cu un psiholog. Curatenia lasa de dorit de multe ori, si lipsa de personal permanent se poate observa chiar si la o simpla vizita. Au si o grupa de Montessori, insa e la inceput si copiii se amesteca cu ceilalti la optionale si dupa masa. Sunt deschisi si pe timpul verii. Copilul meu a plecat traumatizat din aceasta gradinita, asadar impresia mea nu este una buna.

Am vizitat Liceul teoretic Educational Center (Cambridge) de doua ori, odata in 2014, a doua oara in 2016. Ne batea gandul sa il lasam pe T acolo in special pentru ca ne placea ideea ca toate orele se desfasoara in limba engleza. Gradinita are camere video externe si cantina proprie, cu sala de servit masa unde copiii sunt incurajati sa isi ia singuri tava cu mancare. Sunt foarte bine organizati, parintii nu pot intra in incinta scolii si nici nu pot lua legatura cu educatoarele decat in momente foarte bine stabilite. In schimb, exista un profesor de serviciu cu care se poate sta de vorba daca situatia o cere. Au un regulament foarte bine pus la punct, sistem de pedepse (scaun de detentie) si recompense cu criterii bine stabilite, au uniforma scolara inca de la grupa baby. Au un loc de joaca interior bine dotat si accesat zilnic de fiecare grupa, prin rotatie. Afara nu prea ies, desi au si in curte doua locuri de joaca. Ne-a speriat pretul piperat, insa si mai mult programa scolara. Ni s-a spus ca la sfarsitul grupei mici un copil stie sa scrie si sa citeasca in engleza, precum si calcule simple. Adevarul e ca la vizita toti copiii din grupa mica erau aliniati la masa si scriau de zor in caietele speciale. Noi nu ne-am dorit asa ceva pentru copilul nostru, tinem foarte mult sa se joace cat mai mult, sa exploreze, sa descopere si mai putin sa memoreze si sa fie scolar. Insa sunt si parinti care isi doresc o altfel de viata pentru copiii lor, asa ca la Cambridge ar putea avea un viitor. Pe timpul verii se plateste o alta taxa, insa au activitati aproape toata vara. Mi-a placut gradinita pentru ca totul este foarte bine organizat, este foarte curata si are reguli de la care nu se abat nicicum. Insa nu e genul de educatie pe care o cautam pentru copiii nostri.

Partea a IIa o gasiti aici. Si Partea a IIIa e aici.

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

2 thoughts on “La gradinita, in Constanta (I)

  1. Pingback: La gradinita, in Constanta (II) | mamicieblog

  2. Pingback: La gradinita, in Constanta (III) | mamicieblog

Leave a Reply

