mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

La gradinita, in Constanta (III)

10 Comments

Iata si ultima parte a gradinitelor particulare din Constanta vizitate. Prima parte se gaseste aici si a doua parte aici.

Gradinita Hello Teddy se gaseste tot in partea centrala a orasului, are camere video externe si lui T i-a placut. Servesc masa in sistem catering, mancarea parea ok (am nimerit la ora mesei). Clasa era mica pentru cei 15 copii din grupa, insa educatoarea parea destul de blanda. Mi-a spus ca ii stimuleaza cu bulinute, dar ca nu ii pedepseste, ca i se par prea mici copiii sa inteleaga pedeapsa. Aveau o curte mare, nu foarte dotata si spuneau ca ies afara atunci cand vremea o permite. Era o zi frumoasa cand am vizitat noi gradinita si nu era nimeni afara. Nu mi-a placut faptul ca au pregatit camerele pentru somn cu tot cu laptopuri la care rulau desene animate. Aveau printre optionale karate, engleza. Nici curatenia nu era pe placul meu.

Gradinita Kitty Bity se afla pe bulevardul IC Bratianu intr-o cladire mare, spatioasa. Are camere video externe, Sali mari de clasa. La grupa baby erau 10 copii in grupa si mi-a placut existenta scaunelor speciale de luat masa, pentru copii. Aveau cantina proprie si sala de sport si program zilnic de joaca. Aveau regulile clasei bine stabilite si recompense. Spuneau ca scot afara zilnic copiii, insa curtea era neprimitoare, asfaltata si cu foarte putine jucarii. Nu stiau care este procedura cand un copil nu vrea sa doarma la pranz.

Mi-a placut tare mult Gradinita GreenLand. Si T a fost foarte incantat, insa, din pacate, atunci cand am mers noi, nu mai aveau locuri (sau poate din fericire!?). Au camere video interne, cantina proprie foarte bine dotata si care arata ca o cantina, nu ca o bucatarie. Au un aparat de gatit la abur, profesional, cu care fac mancarea copiilor. Au un meniu bine pus la punct, divers si echilibrat. Au si peste in meniu. Gradinita este foarte curata, are mult personal, inclusiv personal de ingrijire si de curatenie. T a fost foarte incantat de baile adaptate pentru copii si colorate. Copiii nu privesc la TV. Parintii nu au voie in clase, pentru acomodare. Au o curte mica, insa bine amenajata pentru copii, T nu se mai dadea plecat de la locul de joaca. Salile de curs sunt mult prea mici pentru cei 16 copii din grupa. Nu au spatiu de somn separat, insa sala de mese este draguta. Mi-a placut deschiderea lor pentru un altfel de educatie oferita copiilor, desi au spus ca folosesc stimulente.

Gradinita Smiley este o alta gradinita care mi-a placut la nebunie ca aspect, insa m-a dezamagit atitudinea cadrelor didactice. Abia se deschisese gradinita cand am fost cu T sa o vizitam. Era faina, noua, curata, aerisita si cu multe jucarii altfel. Mi-a placut. Si T a fost incantat. A gasit o masinuta pe jos si a luat-o sa se joace. Un baietel a venit si i-a smuls jucaria din mana. T s-a suparat iar educatoarea s-a uitat la mine, a zambit si a spus ca asa-s copiii, fara a lua atitudine. Mai tarziu m-au sunat ca T l-a muscat pe baietelul respectiv (ca deh, asa-s copiii, nu uita). Pareau destul de interesati cand le-am povestit de educatia fara pedepse si fara recompense, insa nu si-au batut prea mult capul cu asta. In rest, doar de bine. Au camere video interne, aveau catering si o sala de mese foarte draguta, sunt scosi afara atunci cand vremea le permite, educatia se face in engleza si au optional germana. Daca s-ar mai fi informat si daca ar fi incercat sa rezolve conflictul dintre T si acel baietel, ar fi fost exact pe gustul meu. Insa ei l-au aratat cu degetul pe T si l-au lasat pe acel baietel sa creada ca e ok cum procedeaza el, smulgand jucariile din mana…

Am fost si la Centrul educational Victoria, mai mult de curiozitate. Este in cartierul Tomis Plus. Are camere video externe si bucatarie proprie. Parintii nu sunt lasati sa intre in clasa pentru acomodare. Este destul de curat. Copiii nu prea sunt scosi afara, nici nu ar avea unde. Folosesc sistemul clasic de pedepse si recompense. Au optinale de arta, dans, engleza… la ora de dans erau melodii prea lascive pentru niste copii prescolari. Insa sunt parinti carora le place sa isi vada copiii unduidu-se in ritmul muzicii.

Club Minnie si Mickey este o gradinita relativ noua. Nu are camere de luat vederi, este curata, are o curte faina in care copiii sunt scosi cand vremea permite. Educatia se face in limba engleza. Meniul este ok, catering. Folosesc sistemul clasic de pedepse si recompense. Inca de cand am intrat au avut o bila neagra, era un afis scris de mana cu un anunt in care cratima era pusa gresit… Ma gandeam ca daca nu stiu gramatica, de ce as avea pretentia sa imi invete copilul si romana si matematica si limbi straine… in rest, mi-au lasat o impresie relativ buna.

Gradinita Stefania sau Baby Genius o aveam in lista de facebook inca de cand era T mic. Imi placea cum isi faceau publicitate, se promovau ca fiind empatici si respectuosi cu copiii. Cand am ajuns acolo mi-a luat un sfert de ora sa il conving pe T sa intre. Am intrat intr-un final si am discutat cu educatoarea la care ar fi fost T. Intre timp ceilalti copii se jucau… Si poate nu voiau sa imparta jucarii… se certau… reactia educatoarei nu mi-a placut. Fara sa le vorbeasca, le smulgea jucariile din mana si le punea pe un raft, spunandu-le copiilor ca se confisca jucaria si sa nu mai planga. A smuls asa cateva jucarii… un alt minus era faptul ca toate jucariile stateau sus pe rafturi si copiii trebuiau sa ceara sa li se dea, neavand acces la ele. Sala era foarte mica pentru cei 12 copii din grupa. Au bucatarie proprie si sistem clasic de pedepse si recompense. Pedeapsa lor este presul rusinii.

Cam atat am vizitat noi… au fost experiente de toate felurile, am cunoscut fel si fel de oameni… Mai sunt gradinite in Constanta… pe unele nu le-am vizitat datorita trecului lor (de exemplu gradinita Santa Maria del Mar, urmasa Micului Regat), pe altele pentru ca nu ne-a raspuns nimeni la telefon cand am vrut sa programam vizita, iar altele nu existau in acel moment. Cert este ca majoritatea gradinitelor din Constanta functioneaza dupa reguli vechi, in care nu exista respect pentru copii, insa acestora li se cere mai mult decat adultilor. Recompensele si stimulentele sunt vazute ca ajutorul suprem, fara acestea se considera ca un copil nu poate invata… nimeni nu s-a gandit sa se foloseasca de curiozitatea nativa a copiilor in procesul educativ. Pedepsele sunt prezente in toate gradinitele vizitate de noi, chiar daca unii declara ca nu le folosesc… Si aici, imaginatia unor dascali este uimitoare, de la pusul la colt la presul rusinii, scaunul pedepselor sau facutul de rusine in fata clasei pana la lovirea copilului. Rar se mai gaseste cate un cadru didactic care iese din tipar, adoptand metode blande si discutii libere, si acolo e aglomeratia mare… Am incredere ca in curand se vor raspandi si in Constanta, macar la gradinita, sisteme de educare si disciplinare a copiilor fara pedepse si fara recompense. Au inceput timid sa apara grupe Montessori, chiar si o gradinita Montessori, insa acesta nu este singurul sistem care nu foloseste pedepsele si recompensele. Sper ca in curand ne vom trata copiii cu respect, asa cum vrem si noi sa fim tratati de societate.

 

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

10 thoughts on “La gradinita, in Constanta (III)

  1. Bună ziua! Ați menționat în articol despre Grădinițe Montessori în Constanța. Am căutat ne net, dar nu am găsit. Puteți să îmi spuneți exact cum se numesc? Mulțumesc frumos!

    Like

  2. Buna seara, in primul rand multumin ca impartasiti cu noi turul gradinitelor pe care l ati facut. Ati mentionat ca la ultima gradinita unde ati avut copilul a fost traumatizat. Puteti va rog sa mi detaliati un pic.eu sunt o mamica care as vrea sa mi duc copii la gradinita respectiva si sincer m am cam speriat dar sunt sigura ca ati avut un motiv serios pt care l ati retras va multumesc anticipat

    Like

  3. Buna ziua. Greu tare cu gradinitele in Constanta. Ati gasit pana la urma o varianta castigatoare? Toata lumea trambiteaza activitatile lui peste congelat, ore peste ore de limbi straine si alte prostii cand copiii au nevoie de joc liber si respect, reguli clare si corecte, pe care sa le poata intelege si respecta. Este oare asa ceva in Constanta?

    Like

    • Bună! Într-adevăr, greu cu respectul pentru cei mici la grădiniță… Din păcate nici părinții nu prea cer multe de la grădinițe. Se mulțumesc cu multele ore de opționale, se mândresc poate cu un copil care sta unde îl pui, fără sa se întrebe ce frici are acel copil… În fine, discuția e lunga. Noi am găsit o varianta într-un sistem alternativ (Montessori) care ni se potrivește. Insa nu toată lumea agreează un altfel de sistem.

      Like

  4. Pingback: La gradinita, in Constanta (I) | mamicieblog

  5. Pingback: La gradinita, in Constanta (II) | mamicieblog

Leave a Reply

