mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Jurnal de diversificare (I)

Leave a comment

Lucruri pe care le-am considerat utile pentru diversificare

Am cumparat o multime de lucruri pe care le credeam de maxima importanta, atunci cand am inceput diversificarea cu T. Unele mi-au folosit, altele le-am donat pentru ca nici nu m-am atins de ele. Iata ce mi s-a parut mie important:

  • Aparat de gatit la abur si mixat. Am luat unul special pentru copii pentru ca poate procesa cantitatea mica de legume de care am nevoie la inceputul diversificarii. Dupa ce i-am introdus toate cele 3 mese lui T si toate grupele importante de alimente, am inceput sa gatesc si pentru noi legume la cuptor cu carne, fara sare si mancam impreuna. Ii pasam cu furculita sau ii dadeam bucati si gata. Insa in primele 2-3 luni de diversificare mi-a fost util zilnic. La fel am inceput si cu M, folosim acelasi aparat de gatit la abur si dupa ce ii voi introduce toate grupele alimentare, voi gati fara sare. Mie mi-a fost mai usor cu acest aparat, insa la fel de bine se poate folosi o sita de fiert la abur si un mixer vertical.
  • Scaun de masa. Pentru mine a fost important ca la masa sa stea pe scaun, in pozitie verticala, de aceea si diversificarea am inceput-o cand copilul statea bine in fund. Scaunul e intotdeauna plasat in bucatarie, atunci cand e posibil iau si eu masa impreuna cu copilul, nu privim la TV sau pe alt gadget. Cand suntem in deplasare, avem un ham pentru scaun, in cazul in care nu gasim scaun de copii la restaurant.
  • Lingurita de silicon. Am tot incercat linguritele normale si pe cele din plastic, insa copiii au dat semne ca ii deranjeaza la dintisori, asa ca am luat lingurita moale, flexibila, din silicon.
  • Cana de apa. Am refuzat sa incep sa ii dau apa copilului cu biberonul, asa ca am luat o cana adaptata varstei, cu bunghi din silicon, sa nu deranjeze prea mult gingiile. I-am oferit apa de cate ori a vrut pe parcursul mesei.
  • Am luat vreo cateva, insa mai tot timpul le spal, le pun sa se usuce si uit de ele. Se pot folosi si prosoape de bucatarie legate la gat sau, acum ca e vara, in pielea goala. Sau cand plecam la plimbare folosesc bavetele de unica folosinta.

Cam acestea sunt lucrurile pe care le folsim la diversificare. La ele se adauga multe servetele si muuulta rabdare.

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

