mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

In vacanta cu copiii sau 2000 de km in 5 zile

2 Comments

Anul acesta am facut vacanta in tara… insa nu aproape de casa, asa cum ar fi fost mai usor probabil, ci departe, cat mai departe, pana in celalalt capat al tarii. Am plecat marti dimineata si ne-am intors duminica. Si mergeam mai mult daca nu incepeam sejurul cu o revizie spontana la masina. Am mers in total 2000 km, am dormit prin pensiuni, fara rezervare dinainte, si am mancat unde ni s-a parut mai curat si mai frumos. Toate impreuna cu cei doi copii, T de 3 ani jumate si M de 7 luni.

In prima zi nu am ajuns mai departe de Curtea de Arges. Am dormit la o pensiune draguta, insa nu wow, vazuta din masina. Frumos a fost, caci am avut o terasa mare doar a noastra, unde am luat cina toti 4. Apoi copiii s-au culcat si noi am stat putin in noapte cu un pahar de sampanie.

Am mers pe Transalpina, unul dintre cele mai frumoase drumuri peste munti din tara noastra. Recunosc, mi se pare mai pitoresc Transfagarasanul, insa trebuia bifat si asta, altfel nu aveam termen de comparatie…

Am dormit apoi in zona pesterii Polovragi, pe care am si vizitat-o. Ne-am dat seama ca minunile patriei noastre nu se opresc la cele de suprafata, in subteran exista multe lucruri frumoase… Oamenii, din pacate, mai lasa de dorit. De exemplu, desi pe drumul ce duce spre pestera este un semn mare cu accesul interzis pentru autovehicule sunt multi cei care intra cu masina pana in fata pesterii. Aria se doreste a fi protejata pentru a fi conservata, insa putini inteleg acest lucru.

Urmatoarea oprire a fost cetatea din Alba Iulia. E un loc frumos, unde ne intoarcem de fiecare data cu drag, si care se schimba (in bine!), de la an la an. Cel mare a fost incantat de schimbarea garzilor, de calutii din cetate, de iazul cu pesti si nuferi, de plimbarea in natura pe care ne-a oferit-o cetatea. Asa ca am petrecut cat de mult timp am avut la dispozitie intre zidurile cetatii. Am mancat intr-unul din restaurantele cetatii, am stat la o terasa sa bem o bere chiar in centrul cetatii, am alergat si ne-am plimbat printre ziduri si pe ziduri, am alergat dupa apa care tasnea din asfalt in centrul cetatii… Cel mare a adormit apoi multumit de cele vazute si experimentate. Cel mic a fost cuminte tot timpul, multumit ca era la pieptul mamei sau al tatalui. Ne-am inhamat si la cetatea Devei doar pentru ca ii promisesem lui T ca se va plimba cu funicularul. A fost foarte incantat de plimbarea pana si din cetate, insa abia a avut rabdare sa dam un tur cetatii.

Am inoptat la Lugoj intr-un hotel de 4 stele, dupa spusele celor angajati acolo… maxim 3 i-as fi dat eu, daca as ignora toti tantarii morti de pe pervaz… si geamurile nespalate… oricum a fost ok, avand in vedere ca a si plouat in acea noapte..

Am mers apoi la celebra cascada Bigar. Care a fost destul de spectaculoasa din punctul meu de vedere… am tot vazut articole in presa ca poza care circula pe net cu cascada Bigar nu e reala… Da, poate ca e prelucrata, insa cascada pozata dintr-un anumit unghi arata spectaculos, zona e faina si merita strabatut drumul pana acolo pentru a o vedea, si chiar si pentru a inopta in zona…

Ultima noapte din vacanta am petrecut-o la rude in localitatea Ciresu, judetul Mehedinti. Drumul de la cascada pana la Ciresu a fost minunat, am trecut pe vai si munti, pe la Portile de Fier si pe la Cazanele Dunarii.  Am incheiat seara cu un gratar si o curte plina de copii nazdravani, razand si alintandu-se.

Ultima zi, si cea mai grea, a fost drumul drept de intoarcere acasa.

Ca si concluzii as putea spune ca nu e greu sa pleci in concediu cu 2 copii mici, mai ales daca nu te astepti sa te intorci odihnit. Traseul ales de noi nu era pentru odihna ci pentru a vedea cat mai multe. Copiii au invatat formele de relief, cateva rauri mai importante peste sau pe langa care am trecut, s-au plimbat cu telecabina la cetatea Devei (e funicular din punctul meu de vedere, insa ei ii spun telecabina), au inavatat despre cetati, cavaleri, soldati, lupte, dar si despre cascade, pesteri, munti. Cel mare a fost multumit de plimbare si asteapta cu nerabdare urmatoarea escapada. Cel mic era plictisit dupa ultima zi de drum, iar cand a ajuns in fata blocului si a recunoscut zona a inceput sa dea din maute si din picioare fericit. Cat despre pensiunile si hotelurile la care am stat, din pacate nu am o parere nici buna, nici rea, de aceea nu le mentionez aici. Au fost curate, in mare parte, insa nu s-au ridicat asteptarilor noastre avand in vedere pretul si impresia lasata la prima verificare.

Voi ce faceti in concediu?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

2 thoughts on “In vacanta cu copiii sau 2000 de km in 5 zile

  1. Si noi ne-am propus un traseu similar – plecăm săptămână viitoare, avem la dispoziție 8 zile și vrem să includem si Sighișoara & Târgu Jiu. Nu mergem cu copii dar mergem cu cortul, așa că mă aștept să ne întoarcem destul de obosiți dar liniștiți…

    Like

Leave a Reply

