mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Sfaturi pentru reusita alaptarii

Leave a comment

Inca imi amintesc de primele emotii de inceput de alaptare cu T, chiar daca au trecut mai bine de 3 ani. El era mic, avea icter si dormea tot timpul, eu eram neexperimentata, si cum micile probleme de inceput mi-au dat multa bataie de cap, am concluzionat eu atunci ca e greu sa alaptezi. Insa m-am convins repede ca nu e asa greu, de fapt e atat de frumos ca tot greul de la inceput (in cazul meu) a fost repede anulat. Insa am mai invatat ca pentru a reusi, pe langa multa ambitie, ar fi nevoie si de altceva… Iata ce m-a ajutat pe mine sa nu renunt la alaptat:

  • Co-sleeping-ul. Daca stiam asta cand l-am nascut pe T, poate era mai simplu. Insa am aflat ulterior si l-am folosit din plin. Adica, ti se pare tare greu sa te trezesti de cateva ori pe noapte, sa te ridici din pat (piere repede somnul), sa alaptezi pana ce bebe adoarme, sa stai treaza in acest timp sa il pui la loc in patut (sau chiar in alta camera). Si este tare greu… Apoi am descoperit somnul cu el in pat, il simteam imediat ce dadea primele semne de foame, il mufam repede si adormea pana sa imi dau seama daca ii era foame sau dor… Acum am nopti in care nici nu imi aduc aminte daca M a supt sau nu.
  • Purtarea bebelusului. T avea cateva zile (maxim 3 saptamani) cand am primit cadou un sling si astfel am descoperit tainele purtatului sanatos. Recunosc, la T mi-a fost mai greu sa il alaptez in sistem si eram si mai pudica, simteam nevoia sa ma feresc de ochii lumii. Insa am recuperat la M… Alaptatul in sistem mi se pare nu numai practic, dar si intim.
  • Suportul celor din jur. Cred ca e dificil si pentru cei ce te indragesc, sa te vada suferind, cu rani la sani sau chiar canale infundate. Imediat ce le-am spus celor apropiati ca e mai important pentru mine sa alaptez decat orice sfat care implica renuntarea la alaptat si ca astfel de sfaturi nu ma ajuta, si nu de sfaturi demoralizatoare am eu nevoie, totul a parut mult mai usor… E bine cand sotul te sustine, cand mama de sustine si cand cei apropiati nu iti spun mereu ”lasa ca e mai bun laptele praf” sau derivatii. Asadar, informati-va apropiatii din timp ca doriti sa alaptati si daca nu va pot sustine, macar sa nu va incurce.
  • Sa ai cu cine vorbi. Mi-a fost util sa pot suna pe cineva (eventual cineva care a mai trecut prin asta), la orice ora din zi si din noapte, si sa pot vorbi despre problemele mele, care atunci mi se pareau de netrecut.
  • Sa nu iti pese. La inceput eram usor atinsa de vestile/superstitiile/parerile celor din jur cu privire la alaptat si nu imi pica bine cand cineva imi spunea ”Si cat ii mai dai? E deja baiat mare”, cand T nu avea nici macar un an. Si sufeream… Si apoi ma tot documentam si am inteles… secretul este sa nu iti pese de ce spun cei din jur, atat timp cat tu si bebe va simtiti bine. Pentru ca poti sa aduci 348 de studii in domeniu, 587 de statistici cu privire la alaptat si lumea se va incapatana sa creada ca iti cresti copilul din carti si nu stii nimic. Asadar, lumea poate sa creada ce doreste, eu stiu si am experimentat, si ma simt bine, asa ca voi merge mai departe.
  • Cauta un medic pro-alaptare. Sunt cazuri cand trebuie sa dai copilului lapte praf, nu neg asta, insa la noi in tara, din pacate, pana si medicii (nu numai cunostintele/vecinii/prietenii) prescriu lapte praf fara a incerca macar sa vada unde e problema in startul alaptarii. Este important sa dai de un medic care intelege cat de important e alaptatul in viata unei proaspete mamici si a bebelusului ei, un medic care sa nu se streseze la fiecare sughit al bebelusului si care sa stie sa sustina o mamica incepatoare in acest sens. Ajuta enorm.

Pe voi ce v-a ajutat sa alaptati? Unde v-ati impotmolit?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

