mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

T si bulinele…

Leave a comment

Am incercat, si am si reusit cred eu, sa educ copiii fara pedepse si fara recompense. Cel putin pana acum… Am evitat cat am putut eu de mult inclusiv conditionarile (daca faci asa…. voi face si eu asa…); nu am reusit intotdeauna, insa sunt pe calea cea buna. Niciodata nu am recompensat copilul pentru ca a facut ceva ce mi-a placut si nici nu l-am pedepsit ca nu a facut ceva… Insa gradinita la care merge T practica sistemul de recompense cu buline – primeste buline frumos colorate sau fete zambitoare cand face ceva fain, si, respectiv, bulina neagra cand nu face ceva.
La inceput, cand T a luat contact cu noul sistem, a fost extrem de incantat de buline. Facea de toate numai sa primeasca aceste buline… Am incercat, atat cat am putut eu sa le diminuez importanta prin diverse jocuri. I-am explicat ca ele sunt importante doar daca el doreste sa fie asa, si ca pe noi nu ne intereseaza cate buline a primit sau daca a primit. De fiecare data cand ne arata bulinele il intrebam ce a facut, daca i-a placut activitatea respectiva si daca ar repeta acea activitate stiind ca nu primeste buline. Si de fiecare data ne-a spus ca da, ar mai face acea activitate si fara buline. Am luat si acasa buline si fete zambitoare si ne jucam cu ele, le lipeam pe corp, pe fata sau pe haine, le dadeam de la unul la altul, le faceam pierdute… fara a avea un motiv anume. Cu timpul, vazand ca noi nu acordam importanta acestor buline nu a mai simtit nici el nevoia sa ne spuna cand primea vreo bulina.
Insa zilele trecute a venit acasa cu o bulina neagra desenata pe mana cu un marker. Il vazusem ca nu a putut adormi la pranz la gradi. A intrat in casa si mi-a arata mana imediat. Se vedea in ochii lui ca nu ii place situatia. Cine stie ce i s-o fi spus la gradinita ca reprezinta acea bulina? Poate se astepta sa ma supar… sau ce-o fi fost in mintea lui? Ideea e ca am vazut bulina, l-am intrebat ce e, de ce a primit-o (o primise pentru ca nu adormise usor la pranz si deranjase colegii) si ce reprezinta pentru el acea bulina. Era trist ca isi deranjase colegii, insa si mai trist pentru ca primise acea bulina. L-am asigurat de toata dragostea noastra si i-am amintit ca acele buline nu semnifica nimic pentru noi (eu si tati) si au semnificatie doar daca el doreste sa le acorde importanta. In schimb, l-am intrebat daca s-a simtit mai bine ca a deranjat colegii (evident ca ii parea rau) si ce s-a intamplat de a adormit asa greu (nu era obosit). Mi-a cerut sa ii sterg bulina. Era tare trist ca o primise, am mai spus asta, nu? Insa nu mi-e dat sa vad des aceasta tristete in ochii lui.
In ceea ce ma priveste, primul impuls a fost sa merg la educatoare si sa ii pun in piept o bulina neagra pentru cum a gestionat situatia. Si nu pentru ca vai! a primit copilul meu cel cuminte o bulina neagra, ci pentru ca nu a incercat sa afle ce s-a intamplat de fapt de nu a reusit sa adoarma si s-a grabit sa puna o eticheta… Poate sunt eu diferita…

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

