mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Copii linistiti si fericiti?

Leave a comment

De ceva vreme (mai bine de o luna) îl tot urmăresc pe M în joaca lui. Se spune (surse neavizate, fără nici un fel de baza științifică) ca acei copii ținuți în brate sunt mai dependenți de mama, nu se joaca singuri etc. Și atât la T, (acum 3 ani) cat și la M, am urmărit desprinderea lor de mami. Pe măsură ce au devenit mobili, chiar dacă nu se deplasează cu viteza sau în 2 picioare, s-au “lepădat” de mami. Pe M îl pot lăsa cu succes chiar și cate o jumătate de ora sa se joace singur în casa, pe jos. La fel se întâmpla si cu T. Spre deosebire de copiii nepurtati, neluati în brate, ai mei stau singuri sa se joace destul de mult pentru vârsta lor. Și nu, nu sunt puși la TV. La noi în casa abia dacă deschid TV-ul când sunt doar eu cu copiii. Se joaca cu jucăriile, în mediul sigur pe care am încercat sa îl creez pentru ei.

După cum spuneam, l-am tot urmărit pe M și am observat ca se poate juca singur chiar și o jumătate de ora fără sa ma bage în seama. Dacă i se face foame, ma anunță (plânge într-un anumit fel), când ii e somn plânge și se scarpina la ochi. Dacă are nevoie de mine, vrea în brate sau vrea mângâiat, știe cum sa ma facă sa merg la el. Și îl iau în brate, și ne dragalim, și radem, papam sisi și ce mai facem noi, și apoi încerc sa îl pun iar pe covor la joaca. Dacă ne-am iubit suficient, sta și se joaca cuminte în continuare. Dacă nu a fost destul, nu sta nicicum, orice as face. Și asta m-a făcut sa îmi amintesc de “cupa” lui Larry Cohen, în Retete de jocuri, care asemăna nevoia copilului de atasament cu o cupa, care, atât timp cât e plina (de iubire, joaca, râsete) lasă copilul sa fie calm, drăgălaș, liniștit. Insa atunci când se golește aceasta cupa, sa te ții! Se pare ca, pe masura ce copiii cresc, daca aceasta cupa a fost umpluta consecvent, ei sunt mai siguri pe ei. Pe de alta parte, atunci cand refuzam sa le umplem cupa atasamentului, nu ii luam in brate, nu ii dragalim, copiii tind sa fie anxiosi, sa se agate de parinte.

Faina comparație, nu? La noi se potrivește. La voi cum e?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

