mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Despre educatie si bataie sau educatie cu palma

Leave a comment

In ultima vreme tot mai des aud parinti spunand ca lor nu le-ar face niciodata copii asa, sau altfel, pentru ca ei i-au educat. Cand intrebi cum au educat, raspunsul e invariabil acelasi: o palma la fund, tras de urechi si variantele (care cica nu au omorat pe nimeni). Parinti tineri, copii mici… Adica, na, m-as astepta la o astfel de abordare poate de la cei in varsta, la care informatia nu a ajuns, care traiau alte vremuri cu alte prioritati… Insa in societatea de azi, unde internetul iti intoarce mii de raspunsuri la o cautare simpla, gen ”educatie fara pedepse si fara recompense”, sau ”agresiunea fizica si verbala asupra copilului”, ma astept ca educatia cu palma nici sa nu fie pomenita in vreo discutie… pentru ca, nu-i asa?, vrem sa credem ca am evoluat….
Cand T musca alti copii la gradi am fost ”sfatuita” sa il bat, daca nu intelege… sau sa il musc si eu, sa vada cum e… Am raspuns ca nu as mai fi model pentru copilul meu, cel putin nu un model demn de urmat… Daca il bat ii arat ca daca sunt mai puternica decat el, pot face ce vreau… si nu e asa, nu? Nu vreau sa faca anumite lucruri de frica (frica ca va fi batut, ca nu il mai iubesc, ca va fi pedepsit etc.), nu vreau sa imi dresez copilul ca pe un animal… Vreau sa invete ce e bine si ce e rau pentru el, cum sa deosebeasca binele de rau, ce este respectul si cum ne ajuta in relatia cu ceilalti… si altele asemenea… Iar daca mi-as fi muscat copilul ”ca sa vada ca doare” nu as fi fost cu nimic mai presus decat un animal. Copilul a venit si el muscat de la gradi si, cu siguranta, stie cat doare. Insa si pe el il macinau niste probleme si nu stia alt mod prin care sa le exprime…
Ma intreb uneori cum ar arata societatea noastra azi daca fiecare dintre noi ne-am rezolva problemele prin agresiune… ii blamam pe teroristi, pe americani ca incep si intretin razboaie, insa nu ne gandim deloc la razboaiele zilnice pe care le purtam in societate, in familie sau chiar cu noi…

De ce putem sa nu ne aratam furia pe sef, pe un prieten care a facut o boacana, pe un adult care a facut o prostie si ne-a suparat, insa atunci cand vine vorba de copilul nostru izbucnim… si uitam sa ne mai oprim? De ce nu mergem la sef sa ii dam o palma sau sa il tragem de urechi pentru ca nu a facut cum i-am sugerat intr-un raport? De ce este atat de usor sa ii dai o palma copilului pentru ca a indraznit sa isi apere jucaria si nu a vrut sa o imparta cu alt copil? Cum ai reactiona daca cineva ar veni in parc, in timp ce butonezi la telefon si ti l-ar smulge din mana sa vada ce scrii acolo? Tendinta este sa fii agresiv, nu? Sa faci cumva sa iti recuperezi telefonul, poate chiar ai apela la ajutorul politiei… De ce nu este ok ca un copil, care se joaca linistit cu jucaria lui, sa reactioneze cumva pentru a-si recupera jucaria cand un alt copil i-o smulge din mana? De ce copilul TREBUIE sa imparta, insa noi adultii, nu? Si cei mai multi dintre noi sunt crescuti in spiritul lui ”trebuie sa imparti, ca asa e frumos”. Insa nu ne-a ajutat prea mult asta, nu?
Apropo, pe 19 septembrie Urania vine iarasi la Constanta (informatii aici) cu un seminar frumos, interesant, pozitiv, despre iubire, despre copii si parinti. Si vine cu tehnici faine, usor de pus in practica si izvorate din experienta… Mai e timp sa va inscrieti… Voi merge si eu, chiar daca am mai fost si stiu si CD-ul pe de rost. Pentru ca imi e mai usor sa imi amintesc informatii cand sunt prezentate cu umor, pentru ca T a crescut, il am si pe M acum, si vad altfel problemele cu care ma confrunt, pentru ca sper sa gasesc tot mai multi parinti interesati de alt fel de parenting si pentru ca sper sa gasesc si cadre didactice interesate de un alt fel de educatie…

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

