mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Recompense, da sau ba?

Leave a comment

Nu mai e un secret ca T merge la o gradinita clasica, unde pedepsele si recompensele (sub forma de buline) sunt folosite destul de des. Intotdeauna l-am invatat pe T ca atat timp cat se poarta frumos cu cei din jur si acestia se vor purta frumos cu el, de cele mai multe ori. Nu i-am oferit nici macar un bravo la un comportament frumos, la fel cum nici nu l-am pedepsit cumva atunci cand nu s-a purtat tocmai bine cu cineva. In schimb i-am spus de fiecare data cand am remarcat un tip de comportament la el (frumos sau nu) ca ne-a placut sau nu acel comportament.

Zilele trecute T a primit de la gradinita o bulina. Mi-a aratat-o si era foarte vesel. L-am intrebat daca s-au apucat sa lipeasca abtibilduri la gradinita si mi-a zis ca a primit-o. ”Pentru ce?” l-am intrebat. ”Pentru ca am fost cuminte!” imi raspunde vesel. Ii spun: ”Dar tu nu esti cuminte si cand nu primesti abtibilduri?” Si ce raspunde? ”Nu, sunt cuminte numai cand primesc buline. Cand nu primesc buline nu sunt cuminte!”.

Am incercat sa ii explic ca e frumos sa fim cuminti, adica sa ne purtam frumos cu cei din jur indiferent daca primim sau nu ceva la schimb. Pentru ca asa ne simtim si noi bine, se simt si cei din jur bine si ne facem mai usor prieteni. Insa nu cred ca a auzit mare lucru, era prea absorbit de abtibildul lui…

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

