mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Ii tinem in brate sau nu?

Leave a comment

Pentru ca incepe saptamana internationala a purtarii copiilor si pentru ca nu exista loc mai bun pentru ei decat in brate, am sa scriu si eu povestea noastra de purtare.

Inca dinainte de a ramane insarcinata am stiut ca imi voi iubi nespus copiii, insa eram convinsa (mai mult de parerile celor din jur) ca nu imi voi tine copilul prea mult in brate, ca ”se invata”. Dupa ce am ramas insarcinata stiam ca nu vreau sa ma dezlipesc de puiul meu, asa ca m-am uitat dupa niste sisteme de purtare. Din pacate, habar nu aveam ca exista cele ergonomice. Insa imediat dupa ce am nascut o buna prietena mi-a facut cadou un sling cu inele. Cand T avea 3 saptamani m-am incumetat sa-l pun in sling, si prima data am mers cu el mai mult tinut de fund, intrucat aveam senzatia ca il voi scapa. Apoi m-am obisnuit. Si am inceput sa iubesc purtatul sanatos…

Am mai luat apoi un sling, tot cu inele, din in, pentru vara… si un mei-tai. Mei-tai-ul l-am folosit foarte putin, mai ales ca dupa ce a inceput sa mearga era un calvar sa leg si sa dezleg la el. Insa slingul… a fost folosit intens pana cand am ramas iar insarcinata si medicul mi-a interzis sa-l mai port. Si urcam cu T, care avea atunci 2 ani si cateva luni si vreo 14 kg, pana la etajul 4, eventual si cu doua sacose (atunci cand faceam piata). Tare drag mi-a fost sa-l port… si lui i-a placut.

Apoi a venit M. Am avut slingul cu mine inca din maternitate si l-am pus in el pe cand avea 3 zile. Si ne-a placut… Intre timp am mai luat un Boba si un SSC Ia-ma cu tine si ii port pe amandoi (pentru ca da, si T mai cere uneori in brate) cu drag si dragoste.

Mi-e usor sa imi port astfel copiii pentru ca sistemele sunt mici, usoare, se pot asorta (pentru fetele cochetele), vin cu praf de somn, comunic usor cu copilul si el invata foarte repede, copilul nu se sperie sau chiar daca o face se ghemuie la pieptul meu si stie ca e in siguranta, ne iubim mai mult, nu ii e frig copilului (nici mie), si pot spune ca ne-am purtat cu succes si vara, la 35 de grade (SSC-ul de la Ia-ma cu tine, special facut subtire pentru noi, a fost minunat vara trecuta). Am fost pe munte cu T in sling, fac plimbari lungi, uneori merg si 3-4 ore fara sa stau jos si fara sa ma doara spatele, am mers la zumba cu M in sistem si e atat de fain ca nu ma voi opri din purtatul asta sanatos prea curand!

Voi cum va purtati copiii?

 

PS: De sapatamana internationala a Babywearingului, grupul de mamici purtarete din Constanta (Babywearing Constanta) organizeaza o serie de evenimente faine, inclusiv concursuri.

Programul Săptămânii Internaționale a Purtării Bebelușului la Constanța este următorul:
♥ Miercuri, 5 octombrie – Best Seat for Adventure – activități online
♥ Joi, 6 octombrie – Best Seat for Dancing – zumba și activități online
♥ Vineri, 7 octombrie – Best Seat for Daily Chores – activități online
♥ Sâmbătă, 8 octombrie – Best Seat with Love – prezentare despre babywearing și activități online
♥ Duminică, 9 octombrie – Best Seat for a Walk – plimbare de grup și activități online
♥ Luni, 10 octombrie – Best Seat in the Family – activități online
Activitatea de joi, o oră gratuită de zumba, se va desfășura de la ora 11 la Total Dance Center.
Sâmbătă, la ora 17.30, va avea loc o prezentare despre purtarea bebelușilor – “Cel mai bun loc în primele 6 luni de viață” – prezentare susținută de Diana Mateescu, consultant de babywearing și mămica magazinului online Poartă-mă.
Duminică este programată plimbarea de grup, o activitate pe care grupul o reia cu drag în fiecare an. Plimbarea va fi, ca de obicei, prin Parcul Tăbăcariei, începând cu ora 11. Anul acesta însă, se va adăuga o activitate în plus, joaca de-a desenatul cu cretă pe asfalt. Această ultimă activitate va fi un eveniment de mică anvergură la Constanța, dar de anvergură mare la nivel național. Toate grupurile locale și-au pus în minte ca anul acesta să facă 1000 de desene cu cretă în Săptămâna Internațională a Purtării Bebelușilor.

Mai multe detalii aici.

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

