mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Jocul de-a gradinita

Leave a comment

Sunt mai bine de 2 ani de când ne tot jucam de-a gradinita. La început am inventat jocul cu scopul de a arata copilului ce se întâmplă la grădiniță, cum poate interacționa cu educatoarele și copiii, cum și de ce e bine sa împartă jucăriile etc. I-a prins destul de bine lui T chiar dacă la momentul respectiv nu părea a avea vreun efect.

Cum am făcut? Îl întrebam pe T dacă vrea sa se joace de-a gradinita și, dacă răspunsul era pozitiv, alegeam copiii și educatoarea. De regula copiii erau mașinuțele lui, pe care le îndrăgea si cu care se juca adeseori. Alteori, copiii erau animalutele de la diverse jocuri sau cele de pluș (mai rar foloseam plusurile, lui T nu i-au fost asa dragi). Și ne imaginam o zi la grădiniță. La început vorbeam mai mult eu și ii arătăm cum se pot întâmpla lucrurile la gradi. Mai târziu, după ce a mers la grădiniță, vorbea și el și asa am reușit sa aflam de ce musca unii copii, ce ii plăcea la grădiniță și ce nu.

De câteva zile T sta acasă, având o forma ușoară de boala mana-gura-picior. Nu a spus nimic de grădiniță pana aseară când mi-a cerut sa ne jucam de-a gradinita. Am fost surprinsa, am acceptat și am intrat în jocul lui. Ii era dor de copii, de educatoare și de rigorile impuse de mersul la gradi. Și lui i-a plăcut jocul, mi l-a cerut și dimineață. Copiii plecau într-o excursie, și T a rememorat corect pașii pe care ii implica aceasta activitate. Mai mult, prin joc a încercat sa îmi explice de ce este el uneori diferit. Nu din răutate, asa cum mi-au sugerat unele persoane, ci de teama, uneori din dorința de a arata ce știe…

Așadar, jocul de-a gradinita s-a dovedit util în cazul nostru, atât pentru adaptarea la grădiniță, cat și pentru a afla ce se întâmplă acolo, care sunt relațiile copilului cu educatoarea și cu copiii, cum își explica copilul anumite comportamente, etc.

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

