mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

De ce refuza T sa doarma la gradi? (II)

Leave a comment

Rezolvarea problemei

Dupa ce am discutat cu directoarea gradinitei, care ne-a informat ca sunt parinti nemultumiti (intre noi fie vorba, am sesizat un singur parinte nemultumit, si dupa cum au decurs ostilitatile intre noi tind sa cred ca alta e nemultumirea sa) de activitatea lui T la ora somnului, am decis sa il luam pe T la ora somnului acasa, cel putin o perioada. Si e nesperat de bine.

Adica, pare sa aiba in continuare nevoie de acel somn de la pranz. Daca stam acasa se joaca foarte frumos, intelege (de cele mai multe ori) cand M doarme sau cand trebuie sa il culc pe M si face liniste. Azi chiar m-a ajutat sa il adorm, leganandu-l si cantandu-i. Si pare fericit. E cel putin multumit.

Au trecut deja aproape doua luni de cand il luam acasa la pranz si s-a schimbat atitudinea lui fata de somn. Considerabil. De cele mai multe ori adoarme singur la pranz, in timp ce eu il culc pe M. Daca nu adoarme, sta linistit, intelege ca M trebuie sa adoarma. Are nevoie sa ne conectam imediat ce vine de la gradinita si, daca nu sunt deja in dormitor cu M sa il adorm, ne imbratisam, vorbim despre ce s-a intamplat la gradi (eu intreb, el nu raspunde) si ne jucam putin. Apoi il duc pe M la somn, iar T sta linistit. Uneori se joaca, alteori priveste la televizor sau se uita pe o carte.

Cand nu reuseste sa adorma la pranz ne jucam cu lego mic (jucarii la acare are acces in special cand doarme M, fiind mici si usor de inghitit de acesta), citim sau jucam diverse jocuri in liniste. In aceste zile de regula adoarme seara foarte devreme (uneori se culca chiar la 5pm-6pm si doarme pana a doua zi). De cand stie ca nu e musai sa doarma la pranz a devenit mai cooperant si ne intelegem mai bine. Plus ca e mai odihnit si se poarta frumos si la gradinita.

Am scos desertul din meniu. Am rugat la gradinita sa ne puna desertul la pachet, asadar T nu mai mananca dulce dupa masa de pranz. Cand ajunge acasa mananca fructe si, doar dupa somn si nu in fiecare zi, cere si desert si il primeste. Inca o dovada ca infuzia de zahar ar putea avea legatura cu capacitatea copilului de a se odihni.

Pare ca gradinita nu e pentru el, chiar ne-a spus ca se plictiseste acolo. Probabil si pentru ca eu am lucrat mult cu el acasa, ca i-am raspuns la curiozitati si nu l-am lasat sa intrebe degeaba. Ceea ce l-a incurajat si, uneori, nu ii tace gura, punand sute de intrebari. Mi-ar fi placut sa ramana la gradi pana mai tarziu, imi dadea si mie putin mai mult timp si nu suferea atat dupa un partener de joaca. Pentru ca da, il mai si refuz uneori.

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

