mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Notite despre Campionatul de joaca pentru parinti

Leave a comment

Asa cum am spus aici, Mirela Retegan a fost la Constanta cu Campionatul de joaca pentru parinti. Am fost si eu si mi-a placut. A fost o intalnire plina de optimism, de voie buna, de jocuri si oameni faini care, cu siguranta, vor schimba ceva in relatia cu copiii lor. Si nu numai cu copiii.

Seminarul s-a bazat pe experienta Mirelei cu propriul copil, ceea ce a fost tare bine, pentru ca stim ca acele jocuri functioneaza. S-a pus accentul pe unicitatea fiecarui copil si a fiecarui parinte, folosind jocul ca limbaj comun intre parinti si copii, limbajul iubirii. E timpul sa renuntam, sau macar sa constientizam si sa incercam sa uitam, la stereotipurile preluate de la parinti sau din alte medii, cum ca al nostru copil trebuie sa fie cuminte, sa asculte, sa nu planga, sa nu se murdareasca etc. E timpul sa il ajutam sa isi construiasca incerederea in el, curajul si sa il sustinem in demersurile lui, oricat de stupide ni se par uneori.

Copiii se trezesc in fiecare dimineata sa se joace, de la aceasta idee a construit Mirela acest seminar. Este realitatea pe care noi o negam deseori, lasandu-le copiilor atat de putin timp pentru joaca. Si tot seminarul a fost construit frumos, in jurul activitatilor noastre zilnice.

In primul rand am aflat idei despre cum sa pregatim jocul, fiecare in functie de copilul lui si de ideile pe care le are. Bune pentru antrenament sunt cantecelele Aram sam sam, Cucu bau, Rem-pom-pi, si altele asemenea pe care le putem dansa impreuna cu copilul, transformand in final dansul intr-un joc si multe rasete.

Apoi, ne putem juca de-a trezitul de dimineata (batem toba sau trezim copilul somnoros cu surle si trambite), de-a spalatul pe dinti, de-a micul dejun, jocul in bucatarie, de-a curatenia si asa mai departe, in functie si de rutina zilnica a fiecaruia. Practic, toata ziua ne-o putem petrece jucandu-ne impreuna cu copilul. Putem inventa povesti (Mirela ne-a povestit Povestea cariei), copiii au nevoie de ele. Cu copiii speriati de intuneric ne putem juca in intuneric. Atunci cand calatorim ne putem juca de-a avionul sau trenul.

Pentru cei ce petrec mult timp in masina exista ”Jocuri de jucat in trafic” care permit copilului sa se distreze si parintelui sa fie atent la condus. Noi il avem de ceva vreme, ne jucam cu drag jocurile de pe CD si chiar am mai inventat si noi unele.

Cand banuim ca exista lucruri despre care copiii nu vor sa vorbeasca ne putem juca de-a coaforul… si in timp ce copilul iti face parul, tu il poti provoca la o discutie ca intre client si angajat.

O idee tare draga mie, pe care mi-am propus sa o incerc cat de curand, este jurnalul cu buline. Pentru ca toti din jur ii pun diverse etichete copilului, uneori folosesc chiar si prea-minunatele buline pentru a-si intari vorbele (de parca cuvintele nu ar durea destul). Vom face un caiet special in care zilnic vom pune buline colorate pentru ei care ne-au marcat ziua. Pentru ca nu sunt adepta etichetarilor si nu as vrea sa il invat sa puna etichete, cred ca nu vom folosi un cod de culori ci il voi lasa sa aleaga de fiecare data culoarea care il ajuta pe el sa exprime ce simte in acel moment.

La cumparaturi, unde de regula cei mici nu au rabdare, se pot juca diverse jocuri, astfel incat sa ne fie usor sa bifam toata lista. De exemplu, ii putem da copilului un cos de cumparaturi, il lasam sa aleaga ce isi doreste iar la final va trebui sa aleaga un singur obiect din cosul lui, pe care il cumparam. Pentru copiii mai mari, putem sa-i rugam sa caute cel mai ieftin sau cel mai scump iaurt, cea mai colorata salata sau mai stiu eu ce alte idei ne vin.

Tot la acest seminar mi s-a confirmat ca facand ziua de nastere a copilului speciala, cu siguranta isi va aminti mai usor de ea. Sau cel putin va vedea pozele si isi va da seama cat de mult il iubim. Nu e nici greu, nici costisitor, sa umflam cateva baloane cand copilul doarme, pentru ca dimineata sa se trezeasca inconjurat de ele. Anul trecut i-am pus lui T o lumanare intr-o briosa si imediat cum s-a trezit i-am adus-o. Aproape plangea de bucurie. Anul acesta nu am mai avut briosa, asa ca i-am pus lumanarea intr-o portocala. A fost la fel de incantat. Si, asa cum spunea si Mirela, e fain sa facem din aducerea tortului un moment special. Copilul cu siguranta va simti toata dragostea ce i-o purtam.

Seminarul, dupa cum am spus, a fost incarcat de multe idei faine de jocuri si povesti. Mai mult, ne-am dezmortit, ne-am relaxat si ne-am distrat teribil punand in practica unele jocuri. Asadar, recomand cu drag sa mergeti la aceasta intalnire cu Mirela cand va mai veni in orasul vostru!

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

