mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

City break … Berlin

Leave a comment

Doar ce ne-am intors din calatoria de cateva zile in Berlin. Da, suntem intregi, camionul a intrat in piata de Craciun la doua zile dupa intoarcerea noastra… Ce pacat ca mai sunt oameni care gandesc sa omoare…

Dar sa revenim la calatorie. Ne pace mult sa ne plimbam, inclusiv cu copiii. Care au foarte multe lucruri de invatat in orice loc din lumea asta am merge. Am fost toti 4 si, bineinteles ca am tinut cont de programul si preferintele copiilor. Asta nu inseamna ca noi nu am avut timp de un vin fiert sau un wurst picant…

Nu am vizitat muzee de istorie sau alte locuri specifice adultilor. Nici nu am fi avut timp, am stat 3 nopti. Insa ne-a incantat gradina zoologica, cu animalele bine ingrijite si habitatul aproape natural ce le inconjoara. Stiati ca in Germania (in Hamburg mai exact) a aparut pentru prima data gradina zoologica in care animalele nu sunt inchise in custi? Ele stau in spatii mari, deschise, si spatiile sunt inconjurate de santuri adanci si fire electrice care abia se observa. Inca din 1907. Au trecut mai bine de 100 de ani si noi nu am reusit sa aducem o tehnologie similara in Romania… Am petrecut o zi intreaga in gradina zoologica si la acvarium. Copiii au fost in extaz. Nu au mai avut ocazia sa vada atat de multe specii de maimute, sa vada elefantii si girafele atat de aproape si ce sa mai zic de pinguini?! I-au urmarit cum inoata si cum merg, cum se hranesc.. pana si M, la 1 an, nu se dadea plecat de langa pinguini. Acvarium-ul se desfasoara pe 3 etaje, are o gradina tropicala chiar in centru. Are expozitii cu pesti, reptile si insecte, fiecare pe cate un etaj.

Gradina zoologica e mare, e nevoie de minim o zi pentru vizitare. Are si un restaurant unde am mancat destul de bine. Si un loc de joaca pentru copii, asa cum imi place mie, construit din metal, lemn si alte materiale naturale.

loc joaca.png

O alta zi am rezervat-o pentru muzeul tehnic. Si nu l-am vazut pe tot. Insa T a aflat cum se fac hainele, cum functioneaza radio si televizorul, cum se construiesc navele si avioanele, cum se piloteaza. Da, au diverse activitati pentru copii, iar T a putut sa tina carma unui vas pentru a ajunge la mal, a urcat pe un vapor (adevarat), a vazut camera motoarelor, a studiat un avion de aproape etc. Si la muzeul tehnic am gasit de mancare, asa ca am putut sta cateva ore bune. T nu mai vroia sa plece… A cedat dupa masa, ca i s-au terminat bateriile.

DSC_4569.jpg

Cand mergem in astfel de calatorii ne place sa batem strazile, sa observam tot ce ne inconjoara, fie ca e obiectiv turistic sau nu. Asa am facut si in Berlin. Am avut ce vedea, mai ales ca au amenajat peste 60 de targuri de Craciun. Cu vin fiert, ceai si mancare buna de mancat in picioare. Cu respect pentru copii. Nemtii au stiut sa faca dintr-un eveniment de masa, ceva deosebit. Au adus balet, teatru si comedie in piata de Craciun si au dat o nota aparte targului. A fost o placere sa inghet acolo!

Despre cazare pot spune ca am ales bine. Nu era wow, insa era curat, aveam loc si era aproape de centru. Am stat la Karlito Apartments si pana in Piata Alexander faceam cam 15-20 de minute pe jos, cu copiii atarnati de gat sau mergand in pas de melc. Insa plimbarea era faina mai ales dimineata cand ne opream la una din patiseriile de pe drum si luam micul dejun. Seara era mai usor si mai rapid sa mergem pe jos pana in camera decat sa luam metroul, mai ales ca ne intorceam si foarte tarziu.

Dintre toate activitatile lui T i-a placut plimbarea cu metroul si cu tramvaiul. I-a placut si gradina zoologica, insa a fost fascinat de navele din muzeul tehnic. Mai ales de submarin si periscopul lui. A avut ocazia pentru cateva minute sa fie si el ca Octonauts.

Lasand la o parte pericolul pe care il reprezinta calatoritul in ultimii ani, Berlin este un loc ce merita vizitat. Inclusiv de familiile cu copii. Sau mai ales de acestea…

loc joaca.png

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

