mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Craciunul nostru si darurile lui

Leave a comment

Cum povestiti despre Craciun copiilor? Ce faceti voi cu ei de Craciun? Vine mosul? Faceti bradul?

Sa va povestim despre Craciunul nostru. Ca in fiecare an, impodobim bradul de Craciun. Primii doi ani l-am impodobit noi, parintii, cu bebe in preajma. Anul acesta T a impodobit bradul impreuna cu tati si M care misuna pe langa ei… arata chiar bine bradutul nostru… anul trecut tot baietii l-au impodobit, insa avea globurile toate puse intr-un singur loc, asa ca cei mari au intervenit…

Inca de la inceput i-am spus lui T ca Mos Craciun exista, ca el este in fiecare dintre noi si ca lucreaza prin noi, mari si mici deopotriva. I-am spus ca de Craciun se fac multe fapte bune si frumoase, insa Mosul viziteaza toti copiii, cuminti sau nu. Nu i-am spus vreodata ca daca nu e cuminte nu vine Mosul. S-au ocupat cei de la gradinita de acest aspect L. Insa l-am asigurat ca venirea Mosului nu este conditionata de un anumit comportament al lui. I-am povestit ca sunt copii care nu primesc daruri de Craciun pentru ca familiile lor nu isi permit. Chiar daca au fost cuminti. I-am povestit si ca sunt oameni care nu sarbatoresc Craciunul, pentru ca religia nu le permite. Inca nu am fost intrebata despre religie, desi am mai adus in discutie subiectul de cateva ori.

Ii scriem scrisoare mosului in fiecare an. Uneori mosul aduce ce scrie in scrisoare, alteori intalneste lucruri mai faine. Orice dar ar fi, T este de fiecare data incantat de el. Ne intalnim cu mosul la diverse evenimente, T ii spune poezii si cantece, desi nu i se impune. Uneori chiar ma surprinde cu poeziile pe care le stie si le recita cu atat drag mosului.

Acasa primeste cadourile sub brad. In dimineata de Craciun, cand se trezeste, le deschide. Imparte tuturor cadourile si apoi merge pe la fiecare sa vada ce a primit.

De anul trecut incerc sa ii sugerez sa daruiasca si el. Il tot intreb daca ar vrea sa renunte la niste jucarii pe care sa le dam copiilor mai putin norocosi. Ma refuza. Categoric. Ma gandesc ca va veni si vremea in care se va desprinde de jucariile lui si va fi bucuros sa daruiasca celor care nu isi permit. Pana atunci ii voi mai sugera…

Facem diverse activitati dedicate Craciunului, atunci cand timpul ne permite. Decupam, coloram, povestim, decoram, citim etc. T participa cu drag si marea lui curiozitate este: cand vine Mos Craciun? Pana anul trecut, inclusiv, am facut si calendar de advent. Anul acesta, pentru ca nu prea am stat pe acasa, am cumparat multe carti pe care i le-am daruit pe rand.

Asadar, noi facem bradul, povestim de Mos si de Craciun, cumparam cadouri (uneori cand suntem impreuna cu copiii), cantam colinde si ne plimbam… la bunici… Cam in fiecare an.

Voi?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

