mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

De fapt, ce vrem de la copiii noștri?

Leave a comment

Nu stiu daca voi v-ati pus vreodata intrebarea, insa eu cu siguranta ma gandesc la acest lucru ori de cate ori adopt un anumit comportament fata de copii sau cand incerc sa rezolv o situatie: Cum vreau sa fie copilul meu peste 15-20-30 de ani? Si in cazul educatiei, problemelor de la gradinita, imi pun aceeasi intrebare…

Ma gandesc ca nu as vrea sa asculte fara sa isi spuna parerea de frica sau poate din dezinteres… ma gandesc ca as vrea sa creeze, nu sa memoreze… as dori sa citeasca, sa cunoasca si sa isi doreasca sa faca toate astea… as vrea sa nu accepte ca fiind adevarat tot ce i se spune, ci sa caute explicatii, sa intrebe, sa puna la indoiala…. imi doresc sa nu mearga la un loc de munca doar pentru a castiga un salariu, ci sa iubeasca ceea ce face. As vrea sa nu respecte cu strictete niste reguli sau sa isi ascute seful doar pentru ca e sef, ci sa caute explicatii si rezolvari mai bune. In fine, as vrea sa fie fericit cu alegerile pe care le face.

Acesta este si motivul pentru care ma bucur de cele mai multe ori cand face nazbatii, cand nu ma asculta sau cand ma intreaba `De ce trebuie sa fac asa?`. Si evit sa ii spun `pentru ca asa vreau eu`.

In ultima vreme lui T nu ii mai place la gradinita. Si am aflat si de ce… mai ales ca doamna ingrijitoare nu ezita sa se planga de cat de neascultator este el… Sunt putini oamenii care au inteles ca eu nu mi-am dorit si nu am incurajat nicicum un copil obedient… L-am incurajat sa spuna `nu vreau, nu imi place` atunci cand a fost cazul… E dificil de lucrat cu un astfel de copil, imi dau seama… Tot timpul trebuie sa ii oferi raspunsuri pertinente, tot timpul trebuie sa il observi si sa vezi ce anume il conduce catre o anumita stare… Insa, din punctul meu de vedere, acesti copii sunt viitorul, acesti copii vor schimba ceva in lume, asadar nu ar fi rau sa ii incurajam… Sunt copiii nostri si, cu cat ne purtam mai frumos cu ei, cu atat vor fi mai activi si vor face lucruri mai bune pentru noi. Pentru ca al meu copil are nevoie de raspunsuri, se plictiseste cand sta degeaba, poate fi catalogat ca obraznic… Pentru ca tot punand intrebari, aflu ca de fapt nu face probleme mari. Nu mai musca, nu se bate cu alti copii… Insa nu sta locului… Si nu asculta atunci cand i se spune sa stea…

Mi-ar placea ca tot mai multa lume sa inteleaga ca avem nevoie de copii diferiti. Tot mai multi dintre cei angajati in sistemul de invatamant si nu numai… Ca nu putem sa le cerem copiilor sa stea intr-un loc, fara sa faca ceva, iar peste ani sa avem pretentia sa faca lucruri interesante… A fost si cazul copilului meu, caruia i se cerea sa stea cuminte, pe o canapea, in timp ce doamnele isi faceau treaba. Bineinteles ca el nu statea… Nici noi, adultii, nu prea reusim sa stam cuminti si nemiscati intr-o sala de asteptare, nu? Ne scoatem telefonul, citim o revista, cautam sa facem ceva… Flash news! Si copiii sunt sunt la fel! Si ei au nevoie sa faca ceva, nu au cum sa stea cuminti, uitandu-se pe pereti. Si nu cred ca e greu sau costisitor sa li se dea niste culori si o coala sa deseneze… Eventual si o tema, insa e optionala… sigur cei mici vor gasi ceva de desenat…

Cred ca e timpul sa le acordam mai multa importanta copiilor nostri, sa ii respectam, sa avem mai multa incredere in ei… Altfel, tot noi vom `plati` cumva aceasta lipsa de respect… Zic si eu…

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

