mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Cum faci o mamaliga in 94 de pasi… simpli…

Leave a comment

Zilele trecute am fost singura cu baietii acasa… T a refuzat sa mearga la gradi si eu mi-am facut curaj si l-am tinut acasa. Asadar, am fost nevoita sa gatesc la pranz si in acel moment mamaliga mi s-a parut cea mai buna garnitura pentru masa de pranz. Asa ca m-am pus pe treaba!

Am mers la bucatarie sa caut o oala pentru a face mamaliga. Pe drum mi-am exprimat tare dorinta, asa ca cel mare a fost inaintea mea la bucatarie si si-a tras scaunul in dreptul aragazului pentru a face si el mamaliga. A durat ceva sa-l conving sa se dea jos de pe scaun pentru ca eu sa iau cratita pentru mamaliga. Am luat cratita si am pus-o in chiuveta, dau drumul la apa. Numai bine ca cel mic a inceput sa planga si sa ma caute in toata casa.

L-am gasit eu inainte, l-am luat in brate si am ajuns la timp la bucatarie sa opresc apa si sa vars din cratita o mare parte. Am deschis plita. L-am convins pe T sa stea putin mai departe de plita sa nu se friga. I-am aratat unde frige si cat de periculos poate fi. De mai multe ori. Desi de fiecare data cand gatesc si vine si el in bucatarie avem acelasi ritual. Am pus cratita pe plita. Cel mare vrea la WC. Ii aprind lumina si il las sa se descurce. Apa incepe sa fiarba. Il las pe cel mic din brate, pe marginea chiuvetei sa ma pot intinde sa iau malaiul. Incepe sa planga. Iau repede malaiul si il iau in brate.

Merg pana la baie sa vad ce face cel mare (cand e nesupravegheat ii vin tot felul de idei care de care mai nastrusnice). E ok, se spala pe maini. Revin la mamaliga mea.

Torn malaiul si imi dau seama ca nu pot amesteca cu o mana. Il las jos pe mezin care incepe sa planga in secunda doi. Ii explic ca trebuie sa amestec mamaliga si am nevoie de doua maini. Ma aude T si vine repede sa ma ajute. E deja pe scaun cu mainile pe plita, noroc ca nu se incalzeste prea tare plita ci doar ochiul aprins. Ii mai explic de cateva ori ce se poate intampla daca se arde la manute. Cel mic nu se opreste din plans. Mamaliga incepe deja sa miroasa a ars. Revin la ea, incep sa amestec. T pune mana pe furculita sa amestece el. Din mamaliga sare malai fierbinte. Ii iau furculita din mana si ii mai explic o data ce se poate intampla cand malaiul fierbinte ne sare pe maini. Imi sare putin malai fierbinte pe mana. Dau cratita la o parte, asigur zona si ma spal. Ma uit la T sa nu atinga ceva fierbinte. Amestec in mamaliga. O mai pun putin pe foc.

M plange in continuare, incerc sa il calmez cantand ceva. Nu merge.

Iau mamaliga de pe foc, o rastorn in farfurie. Torn apa in cratita fierbinte, inchid plita. Il conving pe T sa coboare de pe scaun si sa se aseze la masa. Pleaca in living sa isi caute o jucarie. Nu se mai intoarce.

Il linistesc pe M, il asez la masa, pun mamaliga in farfurie. Mananca. Vine si T cu mainile pline de jucarii. Ii e foame. Mananca si el.

Pana la urma nu a fost o idee rea sa fac o mamaliga…

Pofta buna!

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

