mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Copii rasfatati sau… incarcati?

Leave a comment

Zilele trecute T a avut in vizita un prieten. Inainte de vizita (prima cu acest baiat) l-am intrebat ce jucarii doreste sa ii arate, restul jucariilor le-as fi pus deoparte. Mi-a spus ca e dispus sa le lase pe toate la vedere pentru a se juca impreuna.

A venit prietenul lui, au inceput sa scoata timid din jucarii si sa se joace. S-au jucat foarte frumos cateva ore. Apoi mama copilului aflat in vizita a anuntat ora de plecare. Si s-au dezlantuit. Prietenul lui T a inceput sa strice jocul si joaca, T a inceput sa urle… era `minunat`… Si a durat cateva minute bune aceasta rabufnire a lor. Se mai calmau putin si apoi o luau de la capat…

Stiam ca e un comportament normal. Cei doi s-au simtit foarte bine impreuna, au asteptat cu nerabdare aceasta intalnire si nu se gandeau ca se va termina vreodata. Stiam ca nici explicatiile de genul `ne vom mai vedea si altadata`, `v-ati jucat destul, e timpul sa mergem la masa`, `ne asteapta tati` etc. nu vor conta. Si nu au contat. T a continuat sa planga cateva minute dupa plecarea prietenului sau.

Daca nu as fi citit Playful parenting as fi considerat ca am un copil nerecunoscator, rasfatat si cu care nu pot comunica. Insa eu am stiut ca el e doar incarcat cu tot felul de emotii si ca ii era greu sa se desparta de prietenul lui. Asa ca l-am lasat sa planga, sa se descarce. Cand m-a lasat l-am tinut in brate. S-a potolit pana la urma. Si ce usor a fost apoi! Parca era un alt copil!

Asadar, daca un copil pare rasfatat, nerecunoscator, alintat, obraznic etc. la despartirea de un prieten sau la plecarea din parc sau din alt loc unde s-a simtit bine, nu e panica! E doar un copil incarcat de emotii si are nevoie sa le descarce. Si plansul il ajuta… cearta si palmele nu…

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

