mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Cum e la Montessori?

3 Comments

T a schimbat iar gradinita. E a treia. Despre motivele pentru care a renuntat la cealalta gradinita voi vorbi intr-un alt post. Acum vreau sa povestesc despre cum s-a schimbat viata lui si a noastra in ultimele 3 saptamani, de cand T merge la o gradinita Montessori. Mentionez ca toata gradinita e Montessori, nu o grupa sau doua…

Inca din primele zile petrecute la noua gradinita am inceput sa vad efectele… T s-a transformat mult: din baietelul trist, obosit si fara vlaga, a redevenit baietelul vesel, cu multa energie si empatie. Am inceput sa ne intelegem iarasi cu el, sa nu mai fie tot timpul impotriva noastra. Ba chiar a inceput sa si doarma la pranz. Nu mai cere desene animate tot timpul, intelege cand i se explica de ce nu ne uitam tot timpul la TV.

Prima zi in care a ramas dupa pranz la gradinita a si dormit. Iar cand l-am luat seara, nu am gasit un baietel suparat asa cum ne asteptam. Dimpotriva, era mai vesel si mai vorbaret ca niciodata. A fost si prima zi cand mi-a povestit despre activitatile si prietenii lui de la noua gradinita. Fara sa il intreb! Nu a mai dormit urmatoarele zile, insa nici nu a fost fortat sa o faca. Si asta il ajuta…

Montessori are modul de viata practica. Adica cel mic invata sa spele vase, sa dea cu mopul, sa aseze masa si alte lucruri utile in viata de zi cu zi. T era si inainte innebunit sa ma ajute, faceam impreuna mancare, incalzeam impreuna mancarea, asezam masa, dadea cu aspiratorul etc. Acum vrea sa faca si mai mult. De fiecare data ma roaga sa il las sa ma ajute. Si il las, atat cat timpul imi permite. Mai mult, a inceput sa isi schimbe singur hainele cand sunt murdare sau ude si sa le duca in cosul de rufe murdare.

Dupa cele cateva luni la o gradinita clasica, increderea lui in el a avut de suferit. Degeaba il lasam noi acasa sa deseneze cerul mov, daca la gradinita i se spunea ca cerul e doar albastru. Incepuse sa ne ceara confirmare (`Asa e bine?`) ori de cate ori facea ceva, uneori chiar si la lucruri simple, pe care le facuse singur multa vreme inainte. Toate acestea s-au schimbat de cand merge la Montessori. Nu mai are nevoie de confirmarea noastra, este mai indraznet, stiind ca nu e judecat pentru incercarile lui.

Acest lucru este legat si de creativitate. L-am lasat sa experimenteze ori de cate ori a vrut. Ba chiar l-am incurajat si uneori i-am propus noi experimente deosebite. Insa in ultimele luni nu mai era curios, ii era frica sa incerce lucruri noi si, cum am mai spus, ne cerea confirmare pentru orice. Acum a redevenit baiatul creativ pe care il stiam. Si e uimitor ce ganduri faine are… Ultima `gaselnita` este crearea unor tablouri cu plastelina si pictate totodata. Nu stiu daca a vazut asta pe undeva, insa cu siguranta nu a vazut acasa. Si incearca si este tare mandru cand ii iese. Iar eu ii spun ca mi se pare interesant ce creaza si uneori ii pun `opera` pe perete sa o putem admira mai mult timp.

arta.JPG

Ce e cel mai important din toata aceasta mutare si readaptare la gradinita e faptul ca ii place, isi doreste sa mearga la gradinita si acasa a devenit mai comunicativ, am inceput sa ne intelegem cu el. Nu mai cauta tot timpul motive sa nu plece dimineata de acasa, desi nici acum nu merge intotdeauna cu inima deschisa. Seara este comunicabil, chiar daca nu povesteste despre gradinita. A reinceput sa se imprieteneasca cu cartile.

Pe scurt, e bine. Si chiar am sperante de mai bine.

Copiii vostri cum sunt la gradi?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

3 thoughts on “Cum e la Montessori?

  1. Buna ziua. Am citit cu interes o parte din articolele srise de dvs. Abia ce am descoperit blogul 🙂 Sunteti amibila sa imi spuneti cum se numeste gradinita Montessori despre care faceti referire? Fetita mea a terminat cresa si cumva ni s-a impus sa facem tranzitia catre gradinita, aglomerandu-se f mult la cresa, totodata fiind diferente mari de varsta ( 10 luni versus 2 ani ) samd. Cu multumiri, Elena.

    Like

  2. Multumesc! toate cele bune!

    Like

Leave a Reply

