mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Carti cu joc sau joc cu carti?

Leave a comment

Totul a inceput cu ceva timp in urma, cu recomandarea unei prietene. `Atinge copacul fermecat` se numeste cartea. Am luat-o, T s-a bucurat tare mult de ea. A invatat anotimpurile usor si vesel.

Apoi am vazut in librarie cartea lui Tullet, `Apasa aici`. Avand o experienta pozitiva in spate cu astfel de carti-joc, am luat-o. Si bine am facut. T mi-o cere si acum, chiar daca stie ce actiuni trebuie sa faca si ce se intampla pe urmatoarea pagina. si chiar daca a trecut mai bine de un an de cand o avem in biblioteca. Jocul este amuzant si ne distram cu el destul de des…

apasa-aici

Ne place cum  apar bilele si cum dispar, cum se coloreaza si cum se amesteca. Am invatat despre noapte si zi, despre siruri si multimi, mai mare sau mai mic etc. Si toate fara efort, fara a da prea multe explicatii. M este si el incantat de actiuni. Deocamdata nu are rabdare la toate, insa e pe drumul cel bun…

Asa ca atunci cand am dat de alte carti ale lui Tullet, carti-joc, nu m-am gandit daca sa cumpar sau nu, ci cum sa fac sa iau cat mai multe. Am comandat cateva si am stat ca pe ghimpi pana a venit comanda, curioasa fiind si de reactia picilor. Intr-o dimineata le-am lasat la vedere pe primele 3. Nici nu facuse bine ochi, ca T a si luat-o pe cea mai mare, `The giant game of sculpture` si a inceput sa o desfaca. M, curios, l-a urmarit. Si l-a ajutat cum a stiut el mai bine. Au construit cum au stiut ei mai bine, in armonie, cateva minute bune. S-au desprins cu greu pentru a merge la gradinita.

ggs

Cand s-a intors de la gradinita, T a cerut iar cartea. S-a jucat tot impreuna cu fratele lui. E drept, se mai bat pe cate un colt, insa atmosfera este destul de placuta in general.

Mai tarziu a fost curios si de celelalte doua carti, ramase neexplorate, pe fotoliu. `The game of let’s go` si `The book with a hole`.

`The game of let’s go` este o carte senzoriala care te invita la visare. Cu ochii inchisi, visand si spunand povesti, trebuie sa urmaresti cu degetul linia verde, care are o textura diferita, placuta.

the-game-of-lets-go.jpg

 

Si urmaresti, si urmaresti, si visezi si povestesti… pana te plictisesti. Activitatea este mult prea statica pentru T momentan, insa din cand in cand o mai ia in mana si incearca sa urmareasca linia verde cu ochii inchisi.

`The book with a hole` e distractiva… cartea are o gaura pe mijloc si diverse desene (alb-negru) care te invita sa le fii centru…

the-book-with-a-hole.jpg

Cartea te invita de asemenea la visare, poti fi soare sau vedeta de televiziune, poti fi orice iti doresti… iar copiii sunt fascinati de ea. Ai mei s-au distrat copios, atat cel mare, cat si praslea, care radea de fiecare data cand imi vedea fata intr-un alt desen…

O alta carte-joc este `The game of mirrors`, care momentan a fost mai mult pe placul lui M, acesta descoperindu-si chipul oglindit in paginile cartii. M este in etapa in care se pupa de fiecare data cand se vede in oglida. A fost putin deranjat de modelele desenate pe fiecare pagina, insa asta nu l-a impiedicat sa se priveasca cu admiratie pe fiecare pagina a cartii.

the-game-f-mirrors

`The game of light` este de departe cea mai interesanta dintre cartile joc ale lui T. Doar pentru ca de ceva vreme T este fascinat de lanterne, lumini si umbre proiectate pe pereti. Asa ca am proiectat si noi desenele din carte.

the-game-of-light.jpg

 

Rezultatul? A imbratisat fiecare desen, s-a jucat cu ele, le-a descoperit si le-a cerut din nou. I-a placut si se pare ca seara vom avea o noua activitate in perioada urmatoare…

Voi va jucati cu cartile voastre?

 

 

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

