mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Educatie muzicala si nu numai…

Leave a comment

Cum ii invatam pe cei mici ce e muzica? Cum le povestim despre mari compozitori, despre instrumente muzicale, despre beneficiile muzicii si multe altele? E suficient sa deschidem televizorul sau radioul? Si ce invata ei de la tv in domeniul muzical? V-ati pus vreodata astfel de intrebari? Ati gasit raspuns?

Eu am gasit raspuns. Noi nu suntem fani muzica pe tv. Ascultam in masina, insa de cand au aparut cei mici ascultam doar muzica pentru copii. Deseori m-am intrebat cum ii voi invata eu pe copiii mei despre muzica. Le-am povestit despre instrumentele muzicale, insa nu era suficient. Am pus mana pe o carte Usborne la un moment dat, despre concertul din padure si ai mei au fost fascinati de cum se auzeau intrumentele muzicale prezentate in acea carte. Asa ca am simtit nevoia sa fac mai mult.

Asa cum am scris si aici, pe un grup cu recomandari de carti pentru copii, am gasit colectia Povesti din Padurea muzicala, de Cristina Andone. Mi-am dorit foarte mult aceste carti, prezinta muzica asa cum visam si eu sa o arat copiilor. Cartile, din pacate, nu se mai gasesc pe piata. Se fac eforturi pentru a fi republicate. Si sper sa reuseasca. Noi am imprumutat pentru cateva zile o parte din carti de la o prietena. Si nu am gresit!

T a ales sa incepem seria cu Beethoven si furtuna de sunete. A ascultat povestea cu atentie. Chiar si M a venit langa noi si privea incantat pozele. Apoi, l-am intrebat pe T daca vrea sa asculte ceva de Beethoven. Am pus CD-ul si s-a facut liniste. Au ascultat cuminti si au mai cerut o data. Am pus.

Am mai citit Chopin si balada stropilor de ploaie si Mozart si curcubeul muzical. De fiecare data am ascultat cu atentie si CD-ul. Au fost si intrebari, muuulte… unora nu am stiut sa le dau raspuns. Insa am promis ca ma voi informa mai bine.

Cum stiu ca lui T i-au placut cartile? La cateva zile dupa ce am returnat cartile, am iesit la plimbare. Ploua. Si T imi spune: Uite, mami! Balada stropilor de ploaie! Ca la Chopin!.

Asadar, noi asteptam cu nerabdare reeditarea cartilor, precum si aparitia altor carti in seria Padurea muzicala. Mi se pare cel mai usor si coerent mod de a invata copiii ca muzica clasica e mai mult decat muzica…

Voi cum faceti educatie muzicala copiilor?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

