mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Despre protectia mediului sau educatia ecologica

Leave a comment

Nu suntem noi mari ecologisti, insa ne intristam teribil cand vedem mormanele de gunoaie de pe strazi, oameni mari si mici deopotriva care arunca diverse pe jos si apoi tipa in gura mare ca avem un oras mizerabil, dar mai ales cand urmarim la TV inundatiile si dezastrele naturale care au avut loc in ultimii ani. Consecinta a taierii masive de copaci… Ne place sa mergem la munte, ne place sa urcam pe munte si e trist sa vezi doar munti golasi, plini de cioturi a ceea ce candva au fost copaci… Pentru ca asa arata in ultima vreme muntii nostri.

E la moda acum sa facem educatie ecologica…. insa atunci cand doar expunem niste fapte, fara ca un copil sau adult sa traiasca cumva consecintele, e cam degeaba… Atunci cand ii judecam pe cei care arunca hartia pe jos, si mai tarziu mergem acasa si aruncam uleiul in chiuveta, e cam degeaba… Copiii invata de la noi, prin puterea exemplului pe care il oferim. Asa ca, odata ce am inteles acest lucru, mi-am schimbat si comportamentul. Si stiu ca degeaba strang eu gunoiul separat cand intr-un final ajunge tot acolo, insa atunci cand am posibilitatea sa nu fac ceva ce dauneaza mediului, o voi face. Si intotdeauna imi voi incuraja copilul sa arunce gunoiul la ghena si nu pe jos, chiar daca va trebui sa se plimbe o vreme cu el in mana… si cand vad pe cineva aruncand pe jos nu il dau exemplu, pentru ca fiecare se poarta cat poate de uman, prieteneste, etc. Si cand ma intreaba T de ce plang oamenii aia de la TV, carora le-a intrat apa in casa ii explicam teoria protectiei mediului, chiar daca unii ar spune ca e prea mic si nu intelege… Ba da, intelege… Si executa fara ca noi sa ii cerem ceva in mod specific…

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

