mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Despre targuri si produsele lor

Leave a comment

Sunt un mare fan al targurilor. Handmade, de copii, de mancare sau haine si incaltaminte, orice targ ar fi imi place sa merg, sa vad si sa cumpar atunci cand gasesc ceva interesant sau bun.

Am fost zilele trecute la targul de la Pavilionul expozitional din Mamaia. Nu mai fusesem de multa vreme si eram curioasa daca gasesc ceva fain. Eram si cu chef de cheltuit, asa ca m-am pus pe vizitat. Am gasit si rele si bune. Si despre astea vreau sa va vorbesc acum.

Afara, in parcarea targului erau tarabe (multe) cu flori, mancare si oarece produse chipurile handmade. Florile erau frumoase, chiar tentante. Mancarea… era peste tot. Erau producatori (sau distribuitori, nici nu mai conteaza) de preparate de carne, fructe, paine si branzeturi. Toate produsele erau expuse la vedere, afara, in aer liber, neacoperite. Oricine putea pune mana, stranuta pe langa ele, erau fructele langa branza si carne. Mi s-a parut o bomba microbiologica acolo. Nu sunt pretentioasa de felul meu, insa nu am avut curaj sa gust sau sa cumpar ceva de pe acele tarabe. Stiam ca produsele perisabile trebuie protejate, tinute la frig, chiar si in cazul targurilor. Aici nu erau asa… erau peste tot, intinse pe tarabe, in bataia soarelui si la indemana oricui. Oare cei de la ANPC sau DSV controleaza aceste targuri? Mie mi se pare ca nu.

Tot afara erau si asa zisii mestesugari,  cu produse `hand made in china`. Nu contest ca acei papuci, linguri, oale si ce mai vindeau ei acolo, nu erau facute de mana. Insa calitatea lor era vizibil slaba si etichetele (acolo unde existau) dovedeau provenienta.

La acest targ am intalnit si cativa artisti handmade locali. Ii vad des la targurile de profil, le apreciez munca si sper sa razbata in lumea asta. Nu le dau numele azi pentru ca nu sunt sigura ca mi-i amintesc pe toti si nu as vrea sa fiu partinitoare. Insa am gasit haine pictate manual, bijuterii din fimo, plante prinse in rasina, purtabile ca bijuterii,  produse cosmetice, papioane si bentite.

Despre hainele din targ (exceptandu-le pe cele pictate manual) nu am cuvinte de apreciere. Mi s-au parut de slaba calitate, din materiale  urate si uneori nesanatoase, prea scumpe. Eu una nu am gasit nici o haina care sa ma imbie sa o probez. Si nu sunt `in pas cu moda`, ci doar imi plac hainele frumoase, care imi lasa pielea sa respire, comode.

Dezamagita de ceea ce am gasit la haine, am plecat fara sa incerc sa vad ce incaltaminte s-a expus la targ. Poate data viitoare… desi nu sunt convinsa ca imi fac timp sa ajung…

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

