mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Limite, cu blandete

Leave a comment

Dupa cum am mai spus, vine Otilia Mantelers la Constanta! Stiu, v-ati saturat de stirea asta, insa mie mi se pare importanta, iar subiectul abordat vital in relatia cu cei mici.

Sambata, Otilia ne va vorbi despre limite, despre cum sa nu ii lasam pe copii sa faca ce vor, despre educatie pozitiva, fara pedepse si fara recompense. Despre plans si ras, despre vindecarea noastra, a parintilor, dar si a lor, a copiilor, despre conectare.

De fiecare data cand T plange sau rade cu gura pana la urechi ma bucur ca am fost la primul seminar cu Otilia din Constanta. Oare am mai povestit? Chiar daca am mai spus, cred ca e important sa aflati cum s-a schimbat viata mea din acel moment.

Pana sa o ascult pe Otilia si pana sa il citesc pe Larry Cohen eram convinsa ca imi voi creste copiii cu pedepse (mici, insa stricte), cu recompense (deja pregateam arsenalul de bulinute), cu `Eu sunt mama si stiu mai bine!` etc. Am fost la primul seminar al Otiliei la Constanta si viata mi s-a schimbat total. Am inteles cat rau pot face pedepsele si recompensele, am inteles ca al meu copil are propriile trairi, experiente, sentimente si am inceput sa le accept. Nu pe toate odata, ca era greu. Insa usor, usor, am inteles ca T stie ce e mai bine pentru el, ca ne putem intelege chiar daca nu vorbeste, si stie cum sa isi exprime emotiile daca eu il ascult. Si functioneaza! Despre cat de bine functioneaza aceste limite am mai scris si voi mai scrie, cu siguranta.

De atunci am fost la fiecare seminar al Otiliei la Constanta, am fost sa il vad pe Larry Cohen la Bucuresti, am fost si la alte cursuri de parenting. Totul pentru a intelege mai bine ce se intampla cu al meu copil, cum creste si cum se dezvolta, cand si cum intelege anumite concepte, la ce ma pot astepta de la el. si incep sa inteleg din ce in ce mai bine. Si sa aplic din ce in ce mai bine. Sa nu mai spun de starea mea de bine dupa ce particip la un astfel de seminar. De fiecare data, fara exceptie, vin acasa incarcata cu o energie pozitiva tare faina, sunt bine dispusa si gata de joaca. Si de fiecare data picii mei profita si isi consuma toata energia!

Asadar, nu uitati ca sambata de la 10.00 Otilia ne va povesti si noua, constantenilor, cum sa punem limite fara sa zapacim copilul, cum sa il ascultam cand rade sau cand plange, cand sa punem aceste limite si multe alte subiecte pe aceasta tema. Mai mult, cred ca vine si cu noua ei carte, Secretul monstrului, care e minunata!

Cu cine ma vad la seminar sambata? Facem prezenta?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

