mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Educatie pentru viata

Leave a comment

Am mai scris despre cum  ne educam, pe noi si pe cei mici, astfel incat sa ne protejam viata si sanatatea. Aici sunt cateva idei despre cum l-am invatat eu pe T sa traverseze strada. Cu multa rabdare.

In seara asta, in timp ce ma intorceam acasa din oras (eram la volan), am vazut/trait doua evenimente edificatoare. De nicaieri a aparut pe trecerea de pietoni de care ma apropiam un nene, pe bicicleta (urcat pe ea), cu o fetita frumoasa in fata. Am franat in timp util, spre norocul lor si al meu. Nu cred ca as putea trai frumos avand moartea cuiva pe constiinta, chiar daca nu sunt eu vinovata. Asadar, lasand la o parte ca atunci cand ai de traversat o strada, te dai jos de pe bicicleta si mergi pe langa ea, mai intai trebuie sa te asiguri ca nu vine cineva cu masina. Chiar daca esti pe trecerea de pietoni, aminteste-ti ca nu treci printr-un tunel. Oricand te poate lovi un sofer neatent sau care are viteza prea mare sa poata opri in timp util.

Al doilea eveniment pe care l-am trait a fost exemplul pozitiv al acestei situatii: tata si fiu se plimbau fiecare pe bicicleta lui. S-au apropiat de trecerea de pietoni, s-au dat jos de pe bicicleta si s-au asigurat. Cand li s-a parut sigur, au traversat. M-am bucurat ca mai exista speranta.

In acelasi registru se inscrie si purtarea centurii de siguranta. In ultima vreme am vazut foarte multi copii (unii mai mici de 5-6 ani) liberi pe bancheta din spate, intre scaune. Altii erau tinuti in brate in fata. Rareori parintii lor purtau centura de siguranta. Cred ca este important sa tinem la viata, sanatatea si integritatea copiilor nostri, sa le fim exemplu, sa ii invatam… stiu ca ne trebuie timp si rabdare, insa de-aia am ales sa fim parinti, nu?

Cu acest articol am vrut doar sa trag un semnal de alarma. Mi-ar placea sa vad tot mai multi copii care stiu sa traverseze strada, care stau in scaun special pentru copii cu centura pusa, care se bucura de fiecare moment al vietii lor, asa cum doar ei stiu s-o faca! Depinde doar de noi, parintii, sa ii ajutam.

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a Reply

