mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Carti de parenting care ma inspira…

2 Comments

Inainte de a avea copii nu ma gandeam ca voi avea nevoie de carti pentru a-i creste. Chiar eram solidara cu cei care spuneau ca nu e bine sa iti cresti copilul dupa carte. Apoi, dupa ce s-a nascut T, mi-am dat seama ca am intrebari la care nu gasesc raspuns, ca sunt pusa in fata unor provocari pe care nu le inteleg. Si am vrut sa inteleg…

Asa ca m-am apucat de citit. Dupa ce am aflat de Conceptul continuu, de parenting prin atasament si de educatia fara pedepse si recompense, am cautat carti in domeniu. Si, citind, am inceput sa inteleg.

Si nu, nu imi cresc copilul din carti. Insa atunci cand nu am o rezolvare, ma duc si citesc. Aplic ceea ce mi se potriveste, cautand varianta optima pentru noi. Si functioneaza aproape de fiecare data. Si reusesc sa inteleg ce se intampla in mintea copilului meu.

Prima carte de parenting care mi-a cazut in mana este Retete de jocuri, scrisa de Larry Cohen. Parca am avut o revelatie in momentul in care am citit-o. Apoi am fost la cursul Otiliei Mantelers, cu aceeasi tema, si am aflat si mai multe jocuri, si mai multe explicatii si mai multe situatii din care putem iesi cu ajutorul jocurilor. Inca mai rasfoiesc cartea atunci cand raman in pana de idei. Si ni se potriveste perfect. Adica, de fiecare data dupa ce am aplicat metoda din carte (adaptata noua), am obtinut rezultatul descris de autor.

Am mai citit partial (cand am avut nevoie si cand am avut timp) cartile lui Michael Thompson: Crescandu-l pe Cain si Prieteni buni, dusmani aprigi. Din cea de-a doua am invatat o lectie foarte importanta: intervin in relatia dintre copiii mei doar atunci cand se ranesc reciproc. Cand se joaca, cand se cearta, cand plang fara sa se impinga sau sa `isi scoata ochii`, ii las sa isi consume relatia, sa gaseasca singuri o cale prin care sa se tolereze. Si pare sa functioneze…

Nu am apucat inca sa o rasfoiesc, insa mi-a placut titlul acestei carti, recenziile, asa ca o tin in biblioteca pana reusesc sa dau de putin timp de lectura: Mitul copilului rasfatat, Alfie Kohn.

Cand am aflat ca sunt insarcinata cu M am gasit si cartea Laurei Markham: Parinti linistiti, frati fericiti. E o carte axata in special pe partea practica, mi-a facut placere sa o citesc. Am aplicat mare parte din sugestiile din carte si trecerea de la statutul de copil singur la parinti la cel de frate mai mare mi s-a parut destul de usoara. Cu toate regresiile aferente. Am stiut la ce sa ma astept, aveam uneori solutii, asa ca totul a mers conform planului. Bineinteles ca am luat si primul volum al Laurei Markham, Parinti linistiti, copii fericiti. Inca citesc la ea. Si imi place ca regasesc idei si explicatii din teoria promovata de Hand in Hand Parenting, ceea ce ma face sa fiu si mai increzatoare in alegerile facute.

Timpul meu e destul de limitat, asa ca nu citesc foarte mult, sau des… Insa cu aceste carti am reusit sa imi gasesc un stil de educatie ce mi se potriveste. Stiu ca sunt cea mai buna mama pentru copiii mei. Nu conteaza ce carti citim sau nu, ce metode aplicam, atat timp cat ne tratam copiii cu respect, nu ii agresam si ii iubim neconditionat.

Voi ce mai cititi in materie de parenting?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

2 thoughts on “Carti de parenting care ma inspira…

  1. Îți recomand Dăruiește iubirea care vindeca. Mi s-a părut utila pentru a înțelege de ce ne frustrează uneori comportamentele copiilor noștri și pentru a găsi soluții de vindecare.

    Like

Leave a Reply

