mamicieblog

blog de parenting, iubire si casa…

Educatie financiara pentru copii

Leave a comment

Intotdeauna m-am intrebat cand ar trebui sa incep educatia financiara a celor mici… adevarul e ca am inceput devreme, pe cand mergeam in magazin si imi cereau diverse jucarii. Nu intotdeauna eram dispusa sa le cumpar, asa ca le explicam cu calm de ce nu cumparam in fiecare zi jucarii, cand cumparam jucarii, iar mai nou, lui T ii pot pune limita pe suma cheltuita pe jucarii. Incepe sa invete preturile si sa inteleaga care jucarie e mai scumpa si care mai ieftina.

Pentru a ajuta in educatia lor financiara am luat la un moment dat o casa de marcat, cu tot cu bani. Insa au fost destul de rare jocurile de rol cu casa de marcat. In schimb, copiii sunt incantati sa ne ajute la cumparaturi live, se implica in alegerea produselor, in asezarea lor pe banda rulanta si apoi in sacose.

Inca de cand avea 3 ani i-am luat lui T o pusculita. Am pus repede niste banuti in ea, sa nu-si piarda interesul, si intr-o saptamana a strans suficient, cat sa-si ia o masinuta. Pe care a stricat-o intr-o zi. A vazut cum sta treaba si a inceput sa stranga iar bani. A vrut sa isi ia un peste. I-am explicat ca pentru peste are nevoie si de acvariu, accesorii si mancare. Si ca trebuie sa aibe grija de el, sa ii dea de mancare si sa ii schimbe apa. A strans banii si l-am lasat sa isi cumpere ce doreste. Bine am facut! Are grija sa schimbe apa atunci cand se murdareste. Mai uita uneori sa ii dea de mancare, insa in general, e responsabil. Am luat un beta pe care l-a botezat Pietricel.

Inca nu stim care e frecventa optima pentru a-i da bani in pusculita. Pentru ca nu ii dam bani cu anumite ocazii. Acum ii mai punem in pusculita cand ne ramane ceva maruntis prin buzunare, de la cumparaturi. Destul de rar, avand in vedere ca platim cu cardul. Poate prea rar, ca deja si-a pierdut interesul pentru pusculita…

De ceva vreme am luat si o carte: De la joc la educatie financiara, autor: Ligia Georgescu Golosoiu. Sunt cateva activitati de prezentare a banilor, cateva jocuri si un numar serial pentru un software educational pe tema educatiei financiare. Inca nu am facut activitatile din carte, insa m-am mai inspirat cand i-am prezentat lui T banii. Jocul l-am descarcat, m-am uitat eu prin el si pare ok. O sa-mi fac timp sa i-l arat si lui T, sa vad daca i se pare interesant.

Alte activitati prin care incercam sa ii aratam lui T ce sunt banii si ce putem face cu ei ar fi sa il lasam sa plateasca el atunci cand solicita o jucarie sau un serviciu, si sa astepte restul si bonul. Sau discutiile pe tema banilor, cand sunt multi, cand sunt putini, ce putem cumpara cu bani si ce nu.

Voi cum ii invatati pe cei mici despre bani?

Author: mamicieblog

Sunt mamica de doi baieti, alaptati, cosleepuiti si iubiti cu nemarginire... Am multe de spus si sper ca prin blog ma voi face auzita... Sunt inginer de formare (deci nu prea le am cu scrisul), am fost cadru didactic aproape 10 ani, iar acum sunt mamica cu norma intreaga... cateodata si sotie... Ma puteti gasi la adresa mamicieblog@yahoo.com

Leave a comment